02 شهريور 1397 - 10:10

بانک کردیت سوئیس، بلوکه شدن حساب کاربران روسی را رد کرد

سخنگوی کردیت سوئیس گفت: دارایی مشتریان روسی خود را بلوکه نکرده است و فقط دسته بندی مجدد را در ارتباط با دارایی های خاص به دنبال تحریم های اخیر انجام داده است.
کد خبر : ۹۰۲۹۵
کردیت سوئیس

به گزارش خبرنگار اییِنا به نقل از تاس نیوز، سخنگوی بانک کردیت سوئیس خبر مسدود شدن حساب های بانکی مشتریان روسی این بانک را رد کرد. کردیت سوئیس اعلام کرد که طبقه بندی مجدد یکسری از دارایی های خاص به دلیل تحریم های انجام شده بر روی مشتریان روسی این بانک تاثیر نگذاشته است.


سخنگوی کردیت سوئیس گفت: به دنبال تحریم های اخیر و نیز محدودیت های رگولاتوری در آمریکا، طبقه بندی مجدد دارایی های خاص انجام گرفته است و این به معنی فریز کردن دارایی های مشتریان روسی در کردیت سوئیس نیست.

نماینده این بانک روسی گفت: این تغییرات متوجه دارایی آن دسته از مشتریان کردیت سوئیس که تحت تحریم نیستند، نمی شود و این مسئله منجر به ضرر مالی و اطلاعات ذخیره شده و نشده است. سخنگوی کردیت سوئیس گفت: بازار روسیه یکی از اولویت های ما محسوب می شود و با دقت موقعیت روسیه را رصد می کنیم.


پیش از این رویترز اعلام کرده بود که کردیت سوئیس تقریبا ۵ میلیارد دلار از دارایی های مرتبط با روسیه را به دلیل تحریم های آمریکا بلوکه کرده است. بر پایه این گزارش، در بیست و دوم ماه جاری میلادی سناتورهای آمریکایی لایحه ای را جهت تشدید کردن تحریم های ضد روسی به کنگره ارائه دادند که محدودیت هایی را در حوزه مالی، انرژی و اوراق قرضه روسیه دنبال می کند.


این ممنووعیت، شهروندان آمریکایی که مشارکت در پروژه های مرتبط با تولید نفت روسیه داشته باشند را شامل می شود؛ ضمن اینکه آن دسته از کسانیکه در فضای سایبر فعالیت داشته باشند مشمول تحریم های آمریکا می شوند.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها