15 شهريور 1397 - 15:09

رویپه هند در مقابل دلار سقوط کرد

هر ۷۲.۱۱ رویپه هند به یک دلار در بازار ارز آسیا رسید که پایین ترین روند نزولی پول هند محسوب می شود.
کد خبر : ۹۰۹۴۵
روپیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به رویترز، ارزش روپیه هند در برابر دلار آمریکا برای اولین بار به پایین ترین سطح خود در تاریخ این کشور رسید. رویپه هند در روز پنج شنبه به روند نزولی خود در میان بازارهای نوظهور ادامه داد و سرمایه گذاران را در نگران کرد.


در همین حال هر ۷۲.۱۱ روپیه هند به یک دلار رسید که پایین ترین رقم برای روپیه در مقابل پول آمریکا محسوب می شود. اما ساعاتی بعد به گفته برخی از تجار به دلیل فروش متعادل دلار از سوی بانک مرکزی هند، بخشی از روند نزولی رویپه جبران شد و هر ۷۱.۹۳۵۰ رویپه به یک دلار رسید؛ این در حالی است که در روز چهارشنبه هر ۷۱.۷۷۵۰ رویپه معادل یک دلار بود.


یکی از تحلیل گران ارز در رزرو بانک هند اعلام کرد که این اقدام بانک مرکزی مداخله در بازار نیست و فقط نرم کردن روند کاهش ارزش روپیه محسوب می شود. بر همین اساس، رویپه هند از ابتدای ماه جاری میلادی تقریبا ۲ درصد از ارزش خود را از دست داده و از ابتدای سال جاری میلاد تا کنون هم بیش از ۱۲ درصد در مقابل دلار آمریکا روند نزولی به خود گرفته که یکی از بدترین عملکردهای ارزی آسیا را به خود اختصاص داده است.


تجار برآورد کرده اند که بانک مرکزی هند در روز پنج شنبه در حدود یک میلیارد دلار فروخته است. همچنین گفته می شود رزرو بانک هند به صورت غیر مستقیم در بازار ارز از طریق بانک ها دخالت می شود.


بر پایه این گزارش، وزیر دارایی هند هفته گذشته گفته بود که نیازی به واکنش وحشت زده در مقابل سقوط روپیه وجود ندارد؛ در حالی که وزیر بازرگانی این کشور گفته بود که سقوط روپیه به دلیل تحولات جهانی و به صادرات هند کمک کند و در ماه جولای صادرات این کشور با ۱۴.۳۲ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۲۵.۷۷ میلیارد دلار رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر