27 شهريور 1397 - 11:36

ناکارآمدی بانک کردیت سوئیس در پرونده پولشویی فیفا

رگولاتور مالی سوئیس اعلام کرد بانک کردیت سوئیس در پرونده پولشویی فیفا و برخی از شرکت های نفتی نقائص زیادی داشته است.
کد خبر : ۹۱۴۹۰
کردیت سوئیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، ناظر مالی سوئیس موسوم به «فینما» اعلام کرد که کردیت سوئیس به عنوان یکی از بزرگترین بانک های این کشور در نظارت صحیح در ارتباط با رویه ضد پولشویی فیفا، شرکت های دولتی نفت برزیل و ونزوئلا ناتوان بوده است.  


در همین حال رگولاتور مالی سوئیس اعلام کرد در بررسی های انجام گرفته مشخص شد که کردیت سوئیس در رسیدگی به وضعیت مالی اعضای فیفا، شرکت نفت «پتروبراس» برزیل و شرکت نفت «پی‌دی‌وی‌اس‌آ» ونزوئلا نقائصی را در جهت مقابله با فعالیت های مالی غیرقانونی داشته است.


فینما اعلام کرد در جهت مبارزه کارآمد با پولشویی هر دستگاه مرتبط باید قادر به روئیت روابط تمام مشتریان با این بانک را بطور اتوماتیک و فوری داشته باشد. البته یکسری پیشرفت ها تا کنون انجام گرفته است.


رگولاتور مالی سوئیس اعلام کرد این بانک یک بانکدار برجسته را استخدام کرد که به نقض قوانین مرتبط با پرداخت مرتکب شده بود و در ماه فوریه به ۵ سال زندان محکوم شد.



فینما در گزارش خود آورده که نقایص شناسایی شده در کردیت سوئیس در طول چند سال بطور مکرر بویژه قبل از سال ۲۰۱۴ میلادی اتفاق افتاده است. همچنین در فرآیند فعالیت های ضد پولشویی و ساز و کار کنترل و مدیریت ریسک نقاط ضعفی در کردیت سوئیس مشاهده شده است.


ناظر مالی سوئیس در حال حاضر یک حسابرس مستقل را بمنظور کنترل و نظارت بر ساز و کار مدیریت ریسک و اقدامات ضد پولشویی کردیت سوئیس معرفی کرده است. باتوجه به مقررات فعلی سوئیس، فینما اجازه جریمه بانک ها یا پس گرفتن سود آنها را ندارد.  


بانک کردیت سوئیس اعلام کرد که پیش از این اقدام به ارتقاء فعالیت های خود همگام با قوانین ضدپولشویی کرده است. مسئولین این بانک اعلام کردند که بالاترین اولویت آنها اجرای فرهنگ رشد فرمانپذیری در کردیت سوئیس است و این یک مسئولیت فردی و گروهی است که با جدیت زیاد باید در این بانک دنبال شود؛ ضمن اینکه به همکاری نزدیک خود با فینما ادامه خواهیم داد.


بر پایه این گزارش، کردیت سوئیس بعداز «یو بی اس» به عنوان دومین بانک بزرگ سوئیس است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر