07 آبان 1397 - 16:01

مذاکرات جدید اقتصادی ایران و کره جنوبی

رییس اتاق تعاون ایران بیان داشت: روابط اقتصادی میان ایران و کره جنوبی به دلیل اعمال تحریم های آمریکا در بخش نفت تا حدودی کاهش یافته اما تلاش می‌کنیم با افزایش صادرات سایر اقلام این مشکل را جبران کنیم.
کد خبر : ۹۳۲۱۹
99

به گزارش ایبِنا، بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران در همایش آموزشی مشترک با سفارت کره جنوبی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: روابط اقتصادی میان ایران و کره جنوبی به دلیل اعمال تحریم های آمریکا در بخش نفت تا حدودی کاهش یافته، اما تلاش می‌کنیم با افزایش صادرات سایر اقلام این مشکل را جبران کنیم.


وی با تاکید بر ضرورت آموزش در بخش بازاریابی اظهار داشت: این یک اقدام موثر و ضروری برای ما است به همین دلیل سمینار آموزشی در این زمینه با همکاری کره جنوبی برگزار کرده‌ایم تا در ضمن آموزش فعالان بخش تعاون راه های توسعه صادرات و ارزآوری را بررسی کنیم.


عبداللهی اظهار داشت: در راستای افزایش ارتقا سطح آموزش مذاکراتی با سفیر کره در ایران داشته‌ایم و مقرر شده سلسله‌ کلاس‌های آموزشی را با همکاری سفارت کره برگزار کنیم که خوشبختانه اولین جلسه آن امروز برگزار شد.


عبداللهی مهمترین هدف برگزاری سمینار آموزشی مشترک اتاق تعاون ایران  و سفارت کره جنوبی را  آموزش تعاونگران و ارتقاء سطح  علمی آنها در زمینه بازاریابی و آشنایی با بازار کره جنوبی معرفی کرد.


رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، صادرات یکی از اهداف اصلی سیاست کشور به شمار می‌رود افزود: ایران در معرض تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا قرار گرفته و همین موضوع زمینه ساز کاهش درآمدهای نفتی شده به همین دلیل یکی از وظایف اصلی ما آن است که میزان ارز آوری در کشور را افزایش دهیم.


وی بیان داشت: اتاق تعاون در بازار  وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارد زیرا که دستیابی به بازارهای هدف و افزایش میزان ارز برای کشور از اصلی‌ترین ماموریت‌ها به شمار می‌رود. عبداللهی افزود: تراز تجاری ما در کشور کره در طی سال‌های اخیر منفی بوده بنابراین ما علاقمند به افزایش میزان صادرات به این کشور هستیم و به همین جهت سعی داریم راه‌های افزایش صادرات را در این بخش افزایش  دهیم.


رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه امیدواریم با مناسباتی که صورت گرفته میزان صادرات به کشور کره افزایش دهیم افزود: سعی داریم میزان تراز تجاری با این کشور را مثبت کنیم و به همین منظور تمامی عوامل اقتصادی در کشور باید همکاری کنند و ما امیدواریم که از این زمینه بتوانیم بیشترین استفاده را ببریم.


وی با اشاره به اینکه ما هم اکنون در داخل کشور ضعفی در بخش تولید نداریم و خوشبختانه از دنیا دراین حوزه عقب نیستیم گفت: یکی از اصلی ترین ضعف‌های ما در بخش تولید پیدا کردن بازارهای هدف در تجارت بین‌المللی است.


عبداللهی توضیح داد: باید با استفاده از روش‌های آموزشی نوین بتوانیم این ضعف را پوشش دهیم و با بهره‌گیری از تجارت الکترونیک از این حوزه ارز آوری کسب کنیم. رییس اتاق تعاون ایران در پاسخ به سوالی درباره فعالیت موازی برخی از تعاونی‌ها که تحت پوشش اتاق تعاون ایران قرار ندارند اظهار داشت: وظیفه ما حمایت از تمامی تعاونی‌ها است و تفاوتی نمی کند که این تعاونی‌ها تحت پوشش اتاق تعاون ایران قرار داشته باشند یا خیر.


وی درباره تعاونی های روستائی گفت: تمامی تعاونی هایی که تحت پوشش تعاون روستایی فعالیت می‌کنند نیز جزو تعاونی‌ها محسوب می شود و در این زمینه ی ما با مدیران سازمان تعاون روستائی جلساتی داشتیم تا بتوانیم با رفع موانع آن ها را به عضویت اتاق تعاون ایران درآوریم.


وی در پایان تاکید کرد: تمام این واحد هایی که به عنوان تعاونی فعالیت می‌کنند حضورشان غیرضروری و یا غیر مجاز نیست و ما فعالیت آنها را به عنوان یک تعاونی محترم شمرده و از آنها اقدام و از آنها حمایت های لازم را به عمل می‌آوریم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر