پس‌لرزه‌های وال استریت بورس ژاپن را فروریخت

پس لرزه‌های بورس وال استریت آمریکا منجر به کاهش قابل توجه ۵ درصدی بورس ژاپن شد.
کد خبر : ۹۵۰۹۶
بازارهای بورس آسیا به وال استریت نزدیک شدند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، به دنبال پس لرزه های سقوط بازارهای ایالات متحده در شب کریسمس و ثبت رکورد نزولی، شاخص نیکی ۲۲۵ و تاپیکس ژاپن هم تقریبا ۵ درصد تنزل پیدا کردند و به پایین ترین سطح خود در ۲۰ ماه اخیر رسیدند.


همچنین شاخص نیکی ۲۲۵ هم در هفته های اخیر سیر نزولی خود را شروع کرده بود و به ۱۹۱۴۴ واحد در روز سه شنبه سقوط کرد؛ ضمن اینکه در مقایسه با بالاترین سطح خود در دوم اکتبر سال جاری میلادی ۲۰ درصد اوفت ارزش پیدا کرده است.


شاخص قیمت بورس توکیو هم حاکی از آن دارد که تاپیکس با بیش از ۵ درصد به ۱۴۱۴ واحد رسید. به طور کل بورس های آسیایی به دنبال سقوط بورس وال استریت در روز دوشنبه، امروز روند کاهشی را دنبال کردند.


کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که کاهش بورس ایالات متحده قبل از کریسمس باعث شد تا نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا تشدید  و گمانه زنی برای کاهش رشد اقتصاد جهانی مطرح شود.


در همین حال دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، فدرال رزرو را به دلیل ترس از روند بازارها در عید کریسمس مورد هجمه قرار داد و در توئیتر خود نوشت: تنها مشکل اقتصاد ما فدرال رزرو است که بورس را مجبور به نشان دادن واکنش می کند.


بر پایه این گزارش، جفری آلبرت تاکر، سردبیر لیسز فِر بوکس گفت: اگر ترامپ به دنبال بهبود بازارها است، باید تعرفه های احمقانه را معکوس و شروع به ایجاد صلح با جهان کند؛ زیرا از زمان شروع سیاست حفاظت از تجارت او و جنگ تجاری، بازارها سیاست او را دوست نداشته اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر