ایبِنا منتشر کرد؛

جزییات ۱۲ قرارداد عاملیت ارزی/ ۸.۵ میلیارد دلار تسهیلات پرداخت شد

عملکرد سه ماهه نخست سال‌جاری صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد که این صندوق بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال و ۱۳.۸ میلیارد دلار از طریق بانک‌های عامل تسهیلات به طرح‌های مختلف پرداخت کرد.
کد خبر : ۹۵۲۱۴
صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی عملکرد ارزی صندوق توسعه ملی در سه ماهه نخست سال جاری نشان می دهد که این صندوق از طریق ۱۲ قرارداد عاملیت ارزی ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار به طرح های مختلف تسهیلات پرداخت کرده است.


از سوی دیگر تا پایان خردادماه صندوق توسعه ملی برای ۱۰ طرح اعلام وصول شده مبلغ ۹۲۰ میلیون دلار و برای هشت طرح مسدود شده ۷۷۷ میلیون دلار تسهیلات از طریق بانک های عامل پرداخت کرده است.


این صندوق برای اعلام وصول های ابطال شده خود ۶۱ میلیون دلار و برای دو اعلام مسدودی ابطال شده نیز مبلغ ۹ میلیون دلار تسهیلات پرداخت کرده است. بررسی عملکرد ارزی صندوق توسعه ملی در سه ماهه نخست سال نشان می دهد که این صندوق برای پوشش های صادر شده بابت ۱۷ اعتبار اسنادی (LCها) مبلغ یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار بوده است.


همچنین این صندوق در مدت زمان مورد اشاره در ۸۰ مورد مختلف ۶۲۶ مورد پرداخت قطعی داشته است. آمار منتشر شده از سوی صندوق توسعه ملی نشان می دهد که این صندوق در سه ماهه نخست سال جاری هیچگونه سپرده گذاری ارزی بابت قراردادهای منعقد شده در بانک ها نداشته است.


این صندوق تا پایان بهار امسال، برای انجام سایر تکالیف خود یک میلیارد و ۱۶ میلیون دلار پرداخت کرده است. براین اساس مجموع عملکرد ارزی صندوق توسعه ملی از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه رقم ۱۳ میلیارد و ۸۵۶ میلیون دلار بوده است.



پرداخت ۳۹ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال تسهیلات


همچنین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که صندوق توسعه ملی در سه ماهه نخست سال جاری مبلغ ۳۹ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال تسهیلات ریالی برای قرارداهای مختلف خود از طریق بانک های عامل پرداخت کرده است.


براین اساس این صندوق از ابتدای سال ۹۷ تا پایان بهار، بابت ۱۵ قرارداد سپرده گذاری ریالی منعقد شده در راستای اجرای ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.


این صندوق در مدت زمان مشابه، ۷ هزار و ۴۸۰ مورد تسهیلات، به مبلغ ۱۲ هزار و ۸۰۶ هزار میلیارد ریال به متقاضیان توسط بانک ها از محل قراردادهای سپرده گذاری ریالی ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تخصیص داده است.


این آمار نشان می دهد که صندوق توسعه ملی در سه ماهه نخست سال جاری بابت ۴ مورد قراردادهای سپرده گذاری ریالی منعقد شده و در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع توسعه ملی مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر