25 ارديبهشت 1398 - 17:45

امضاء تفاهمنامه صندوق ضمانت صادرات و اتاق مشترک ایران و عراق

صندوق ضمانت صادرات ایران و اتاق مشترک ایران و عراق در راستای افزایش همکاری‌ها و تعامل برای توسعه صادرات تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : ۱۰۰۰۱۶
صندوق ضمانت صادرات

به گزارش ایبِنا، به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، افروز بهرامی رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران و یحیی آل اسحاق رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در نشست تخصصی چگونگی پوشش ریسک صادرات و سرمایه گذاری در عراق، امضا کنندگان این یادداشت تفاهم بودند.


افروز بهرامی در این نشست گفت: در ۱۰ سال گذشته مجموع پوشش‌های بیمه ای و ضمانت نامه ای صندوق به عراق ۳.۵ میلیارد دلار برای ۳۰۰ شرکت بوده و در حال حاضر ۶۳۰ میلیون دلار تعهدات جاری صندوق برای کشور عراق است.


وی با بیان اینکه این میزان ۴۰ درصد کل تعهدات صندوق است گفت این نشان می دهد که تمرکز صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور حمایت از صادرکنندگان به این کشور مورد توجه قرار دارد و تاکنون نیز ۱۱۳ میلیون دلار خسارت برای صادرکنندگان پرداخت کردیم.


مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت در شرایط تحریم استراتژی موثر کمک به کاهش اثرات زیان بار است و تمرکز ما برروی کشورهای همسایه از جمله عراق به شمار می‌رود تا وضعیت تجارت و مراودات اقتصادی را توسعه دهیم.


بهرامی گفت سهم واردات ما از پانزده کشور همسایه ۲.۵ درصد است که باید تلاش کنیم آن را افزایش دهیم و برنامه ما این است که با امضاء این یادداشت تفاهم ضمن افزایش فعالیتها خدمات بیشتری به صادرکنندگان فعال در عراق ارائه دهیم.


وی با اشاره به حضور یحیی آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی در این نشست یادآور شد ما ایشان را پدر معنوی صندوق می دانیم چرا که صندوق برای اولین بار در سال ۵۲ تشکیل شد و در مرحله دوم حیات خود لایحه آن در سال ۷۵ با پیشنهاد وزیر بازرگانی وقت (یحیی آل اسحاق) به تصویب رسید.


بهرامی با اشاره به خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران افزود نگرانی عمده صادرکنندگان ریسک‌های سیاسی و تجاری است که اگر در روند صادرات رخ دهد بازگشت وجوه حاصل از صادرات و کالاهای خدمات صادرکنندگان را به مخاطره بیندازد. صندوق ضمانت نقش تامین کننده امنیت مالی صادرکنندگان را برعهده دارد.


وی اضافه کرد صندوق ضمانت صادرات خدمات متنوعی ارائه می نماید از جمله ارائه ضمانت نامه ها، بیمه نامه های صادراتی و خرید دین اسناد صادراتی که ارزش بیمه نامه های ما با توجه به شرایط امروز کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر