30 ارديبهشت 1398 - 14:40
تداوم روند کاهش نرخ ارز در بازار آزاد؛

سقوط دلار به کانال ۱۳ هزار تومانی

نرخ دلار در ادامه روند کاهشی چند روز گذشته امروز به کانال ۱۳ هزار تومان بازگشت.
کد خبر : ۱۰۰۱۸۲
پول

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نرخ ارز که طی چند روز گذشته روند نزولی به خود گرفته است، امروز نیز در طی چند مرحله کاهش یافت. بر این اساس، در حالی که صرافی ملی نرخ فروش دلار را صبح امروز ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرده بود، در حال حاضر دلار را به قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رساند.
نرخ فروش یورو نیز که صبح امروز ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شده بود ۵۵۰ تومان افت داشته و اکنون هر یورو در صرافی‌های بانکی ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد. همچنین در حال حاضر نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانکی ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان و یورو ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان است.


نرخ ارز طی چند هفته گذشته در پی ایجاد چندین شوک روانی و با توجه به رخدادهای سیاسی به بالای ۱۵ هزار تومان رسیده بود که بانک مرکزی توانست با اتخاذ سیاست‌های مناسب این نرخ را دوباره به کانال ۱۳ هزار تومان بازگرداند.


این درحالی است که رییس کل بانک مرکزی پیش از این تاکید کرده بود که جوی که طی چند هفته اخیر در بازار ارز اتفاق افتاده، حاصل تنش‌های سیاسی است و فاکتور اقتصادی در آن وجود ندارد. همتی همچنین به مردم توصیه کرده بود که در بازار ارز سرمایه گذاری نکنند و با احتساب متغیرهای سیاسی وارد بازار ارز نشوند. وی همچنین اعلام کرده بود که بانک مرکزی پیش‌بینی‌ها را انجام داده و پیشگیری‌های لازم را خواهد داشت و این مقطع هم خواهد گذشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر