روسیه: باید به "اینستکس" زمان داد

روسیه تاکید کرد: باید زمان بیشتری را برای اجرای مکانیزم مالی ویژه "اینستکس" اختصاص داد.
کد خبر : ۱۰۰۲۴۳
پرچم روسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، میخاییل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این زمینه گفت: سازوکار مالی اینستکس که برای تجارت با ایران تعریف شده، نیازمند زمان بیشتری است تا تاثیر خود را نشان دهد.


وی تصریح کرد: "آمریکایی ها و ایرانی ها با دید شک و تردید به این ابتکار نگاه می‌کنند، اما من معتقدم که ما باید زمان بیشتری را به این مکانیزم بدهیم تا نشان دهد که تا چه اندازه برای بهبود اوضاع مناسب است. "


دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یک سال پیش خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام کرد. یک سال بعد از این تصمیم ایران اعلام کرد که بزودی به دلیل خروج یک ساله آمریکا از برجام برخی از تعهدات برجامی را اجرا نخواهد کرد.


در پی این تصمیم، اتحادیه اروپا در واکنش به اقدامات ایران برابر نقض برجام و تعیین مهلت ۶۰ روزه برای برداشتن محدودیت های فروش نفت و بانکی، تاکید کرد که مصمم به عملیاتی کردن ساز و کار تسهیل تجارت با ایران (اینستکس) است.


 اتحادیه اروپا در این بیانیه با ابراز تاسف از بازگشت تحریم‌ های ایالات متحده در پی خروج این کشور از برجام، اعلام کرد: ما مصمم هستیم تا اقدامات برای تداوم تجارت قانونی با ایران را ادامه دهیم که شامل عملیاتی کردن کانال سازوکار ویژه مالی (اینستکس) می‌ شود.


برچسب ها: روسیه اینس تکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر