01 خرداد 1398 - 08:40
رییس بنیاد مسکن اعلام کرد؛

اختصاص۲۵۰۰ میلیارد وام قرض‌الحسنه به ۴ استان سیل‌زده

رییس بنیاد مسکن اعلام کرد که بانک مرکزی ۲۵۰۰ میلیارد تومان وام به ساخت و تعمیر مسکن سیل ‌زدگان استان‌های لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان اختصاص داده است.
کد خبر : ۱۰۰۲۴۶
حمایت و همدردی حضوری مدیران بانک توسعه تعاون باسیل‌زدگان پلدختر

به گزارش ایبِنا، علیرضا تابش که در برنامه پیگیری «عملکردها و مشکلات در مناطق سیل‌زده» صدا و سیما سخن می گفت، با اشاره به آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده بلافاصله پس از اتمام سیلاب ها گفت: اولویت بازسازی در حوزه مناطق سیل زده واحدهای تعمیری بود که گام نخست اجرای آن بحث تامین اعتبار است.


وی ادامه داد: برای هر واحد مسکونی یا تجاری روستایی یا شهری که آب وارد آن شده برای تعمیرات ۱۵۰ میلیون ریال وام و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده که اگر این مبالغ اعطا و بر تخصیص آن نظارت شود، کار با سرعت پیش می رود.


تابش با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۲۹ واحد در خوزستان نیازمند تعمیر هستند، خاطرنشان کرد: در مصوبه اخیر در مرحله اول اعتبار ۷ هزار واحد تامین و کار بازسازی آنها نیز آغاز شده است. وی گفت: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض ‌الحسنه برای ساخت و تعمیر مسکن سیلزدگان از سوی بانک مرکزی اختصاص داده شد که با توجه به روستاهایی که نیاز و آسیب بیشتری دیده اند، اختصاص این رقم متغیر است. البته این کار نیز تا زمستان باید به اتمام برسد اما به ترتیب به ۴ استان لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان توجه بیشتری شده است.


رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این اعتبار برای ۳۰ هزار واحد احداثی شامل ۴ هزار واحد شهری و ۲۶ هزار واحد روستایی، ۴۰ هزار واحد تعمیری و ۴۲ هزار واحد معیشتی کافی است.


تابش با تاکید بر اینکه سقف تسهیلات برای احداث مسکن در شهرها ۵۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان است، افزود: اعتبار اختصاص یافته را در ۲۱ استان، ۲۶۰ شهر و ۵ هزار روستا تقسیم کرده‌ و اولویت را برای مناطق مرکز سیل گذاشته‌ ایم و در لرستان و خوزستان تمام واحدهای آسیب دیده را تحت پوشش قرار می ‌دهیم.


وی درباره ارائه تسهیلات بلاعوض اظهار داشت: سقف وام بلاعوض احداث واحدهای مسکونی در شهر ۱۲ میلیون تومان و در روستا ۱۰ میلیون تومان است. همچنین سقف وام بلاعوض ساختمان ‌های تعمیری در شهر و روستا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و سقف وام بلاعوض معیشتی هم ۵ میلیون تومان است. سقف وام برای جبران هزینه اسکان موقت در شهرها ۱۲ میلیون تومان و در روستاها هم ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر