02 خرداد 1398 - 11:45
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد؛

سقوط آزاد قیمت املاک با واگذاری اموال مازاد بانک‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که فروش اموال مازاد بانک ها سبب کاهش قیمت املاک شده و از سوی دیگر قدرت وام‌دهی آنها را افزایش می‌دهد.
کد خبر : ۱۰۰۲۹۲
مسکن

به گزارش ایبِنا، محمد حسن‌نژاد با اشاره به تاکیدات قانونی برای فروش اموال مازاد بانک ها، گفت: این اقدام از یکسو سبب کاهش قیمت املاک شده واز سوی دیگر قدرت وام دهی بانک ها را افزایش می‌دهد.


نماینده مردم مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، افزود: با افزایش قدرت وام دهی بانک ها عرضه پول زیاد می‌شود که با این رخداد نرخ سود پایین آمده و با کاهش نرخ بهره، قیمت تمام شده کم می شود که با کاهش درصد سود دریافتی میزان فروش و تولید افزایش و سپس نرخ تورم کاهش می‌یابد.


وی با بیان اینکه براساس قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بانک ها مکلف شده بودند اموال مازاد خود را به فروش برسانند، ادامه داد: متاسفانه این اقدام عملیاتی نشده است، چراکه بانک ها با خود فکر می کنند زمانی که به فردی تسهیلات می دهند ممکن است ۲۰ درصد سود دریافت کنند و شاید حتی این پول از چرخه مالی آنها خارج شود، پس این اقدام برایشان به صرفه نیست.


حسن نژاد تاکید کرد: از سوی دیگر زمانی که بانک ها یک ملکی خریداری کرده باشند، سالیانه ۴۰ درصد ارزش آن افزایش می یابد و دارایی مطمئن تر و پربازده تری خواهند داشت، لذا از فروش آن خودداری می کنند.


اموال مازاد را نمی‌توان در بورس به فروش رساند


وی با اشاره به سازوکارهای نظارتی برای فروش اموال مازاد بانک ها، افزود: مجلس در این باره قانون مصوب کرده و قوه قضاییه نیز باید پیگیری های لازم را انجام داده و با متخلفان و استنکاف کنندگان از قانون برخورد کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اموال مازاد را نمی توان در بورس به فروش رساند، اما این دارایی ها را می توان در بنگاه ها به راحتی فروخت که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید در این حوزه نظارت های لازم را داشته باشند


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر