06 خرداد 1398 - 10:56
معاملات آخرین هفته اردیبهشت ماه نشان داد :

استمرار نوسان در بورس

روند معاملات بازار سهام در هفته آخر اردیبهشت ماه نشان می دهد که هر چند شاخص کل بورس با افزایش ۱.۹۷ درصدی مواجه شده اما ارزش کل معاملات اوراق بهادار با ۱۰ درصد و حجم معاملات با ۱۶ درصد کاهش مواجه شد.
کد خبر : ۱۰۰۳۲۱
طرح

به گزارش ‌ایبِنا، اطلاعات و آمار منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران مشخص کرد که در پایان معاملات هفته منتهی به یک خرداد ماه، شاخص کل با ۴.۱۵۱ واحد افزایش معادل ۱.۹۷ درصد افزایش نسبت به هفته قبل، به ۲۱۵.۱۶۹ واحد رسید.


عملکرد بازار اول و دوم


بر اساس این گزارش، شاخص بازار اول با ۲.۷۷۰ واحد افزایش به ۱۶۱.۱۴۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۹.۶۰۹ واحد افزایش به ۴۱۶.۰۶۴ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول ۱.۷۵ و شاخص بازار دوم  با ۲.۳۶ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.


ارزش کل معاملات اوراق بهادار


همچنین به گزارش ‌ایبِنا، در ۵ روز کاری هفته پایانی اردیبهشت ماه ۹۸، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۵۳.۰۱۲ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۱۰ درصد کاهش یافت و در عین حال حجم داد و ستدها نیز با ۱۶ درصد افت مواجه شد.


اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که تعداد ۱۷.۱۹۰ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۳۶۲ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۱۶ درصد و ۴ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.


صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله


از سویی دیگر، تعداد ۲۰۴ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲.۲۵۱ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۴۹ درصد و ۴۸ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.


آمار معاملات هفته آخر اردیبهشت ماه تالار شیشه ای




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر