05 خرداد 1398 - 14:25
طبق عملکرد اردیبهشت ۹۸ مشخص شد:

برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سرمایه

مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران در حالی عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای اردیبهشت ماه ۹۸ را اعلام کرد که طی این ماه شاخص کل بورس با بازدهی ۵.۳ درصد بالاتر از سایر بازارهای موازی قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۰۰۳۶۲
طرح

به گزارش ‌ایبِنا به نقل از مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه ۹۸، بازارهای سهام، ارز و سکه طلا به ترتیب بازدهی ۵.۳، ۴.۴ و ۰.۵۳ درصد را ثبت کردند تا بازار سهام در صدر قرار گیرد.


براساس این گزارش، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط، قابل معامله در بورس و سهامی نیز با توجه به رشد نسبتا مناسب بازار سهام، در دومین ماه سال جاری بازدهی متعادلی را به ثبت رساندند.


صندوق های سرمایه گذاری مختلط


آخرین آمارها مشخص می‌کند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری «کوثر»، «امین آوید»، «ارمغان یکم ملل»، «آسمان خاورمیانه» و «سپهر آتی» برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط در اردیبهشت ماه ۹۸ بوده اند.


صندوق های سهامی قابل معامله


همچنین در این دوره زمانی، صندوق‌های «توسعه اندوخته آینده»، «سپهر کاریزما»، «هستی بخش آگاه»، «امین تدبیرگران فردا» و «آسمان آرمانی سهام» بیشترین بازدهی را در گروه صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس کسب کردند.


صندوق‌های بادرآمد ثابت


از سویی دیگر، گروه صندوق‌های بادرآمد ثابت قابل معامله در بورس نیز شاهد بالاترین بازدهی برای «پارند پایدار سپهر»، «سپهر خبرگان نفت»، «فیروزه آسیا»، «آسمان امید» و «کمند» بود.


صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط قابل معامله


در همین حال، صندوق‌های «سپهر اندیشه نوین» و «ثروت آفرین پارسیان» نیز تنها صندوق های مثبت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط قابل معامله در بورس هستند. شایان ذکر است که گروه صندوق‌های طلا طی اردیبهشت ماه ۹۸ به غیر از صندوق «زرافشان امید ایرانیان» نتوانستند اعداد مثبتی را ثبت کنند.


این گزارش حاکی است که گروه صندوق‌های در سهام طی اردیبهشت ماه ۹۸ توانستند اعداد قابل توجهی را نصیب سرمایه گذاران کنند. صندوق‌های «بورسیران»، «بانک خاورمیانه»، «دماسنج»، «نقش جهان» و «توسعه ملی» برترین صندوق‌های این گروه بودند.


صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت


شایان ذکر است که گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت علی رغم ماهیتشان که بخش اعظم دارایی‌ها خود را در اوراق با درآمد ثابت و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما توانسته اند اعداد جذابی برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز خود ثبت کنند. «اندیشه فردا»، «نیکوکاری جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم(ص) »، «ارزش آفرینان دی»، «گنجینه یکم آوید» و «توسعه سرمایه نیکی» برترین های این گروه بودند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر