07 خرداد 1398 - 11:31
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

تعیین اولویت‌های اقتصادی پایتخت در سال ۹۸

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تشریح اقدامات اقتصادی در استان تهران، از تشکیل کارگروه ویژه جذب گردشگری خبر داد.
کد خبر : ۱۰۰۳۹۷
نعمت الله ترکی

نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره برنامه و اولویت‌های اقتصادی در سال ۹۸، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی سال ۹۸ در حوزه اقتصادی و بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و خدمات اولویت‌بندی شده است.


وی افزود: در حوزه صنعت و معدن پروژه‌هایی نیز تعریف شده و واحدهای تولیدی که نیاز به بازبینی داشتند و وضعیت آنها مورد بررسی قرار می‌گرفت، رصد و بازبینی شده و اطلاعاتی از آنها به دست آمده و در نتیجه این شد که در سال جاری ۲۹۹ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در استان تهران احصاء شد.


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بر این شد تا پایان سال جاری به ۲۹۰ پروژه تسهیلات پرداخت شود تا در بحث تولید و اشتغال کارکنان حوزه صنعت معدن نیز اقداماتی صورت گیرد.


ترکی درباره دیگر اقدام صورت گرفته در این حوزه، توضیح داد: نکته دوم در حوزه صنعت ۱۵۰۰ واحد نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی داریم که در اولویت قرار دارد با این رویکرد که بر اساس برنامه ریزی‌ها در حوزه صنعت و معدن یک جهش خوبی در حوزه تولید و اشتغال خواهیم داشت. همچنین در حوزه کشاورزی نیز بنا داریم تا پایان سال ۹۸، حدود ۴ یا ۵ طرح زیربنایی از جمله فاز دوم پایانه صادراتی گل و گیاه و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان و تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای آغاز به کار خواهد کرد.


وی با اشاره به اینکه برای واحدهای دامی از ۱۰ هزار راس به بالا در استان تهران مجوز داده خواهد شد، گفت: در حوزه بخش خدمات نیز اقداماتی انجام شده و یک شهرک بزرگ تولیدی پوشاک در استان تهران در حال تاسیس است که در تولید پوشاک در کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران درباره اقدامات صورت گرفته در این استان، گفت: شهرستان‌های استان تهران به پنج گروه تقسیم شده که یکی از این گروه‌ها شهرستان‌های شرق استان تهران مثل دماوند و فیروزکوه است که نقطه یابی شده و کارگروهی نیز تعیین شده و تا پایان تیرماه مطالعات خود را جمع بندی و ارائه خواهد کرد.


ترکی در پایان، گفت: از نیمه دوم امسال اقدامات در زمینه گردشگری و بوم گردی آغاز می شود و توجه به این نکته ضروری است که تمامی این اقدامات با توجه به ظرفیت‌ در سطح بین المللی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر