08 خرداد 1398 - 12:20

هشدار بانک ملی درباره شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی ازحساب مشتریان

بانک ملی ایران درباره شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی از حساب مشتریان این بانک هشدار داد.
کد خبر : ۱۰۰۴۳۶
اخبار بدون عکس بانک ملی

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این روش ابتدا مخاطب در قالب یک مسابقه تلویزیونی در حال ضبط قرار گرفته و به وی عنوان می شود که با عنایت به برنده شدن جایزه مسابقه، برای اثبات مالکیت خط تلفن همراه و امکان دریافت جایزه، مشخصات سجلی برنده مورد نیاز است.


کلاهبردار پس از اخذ اطلاعات، اقدام به ثبت نام در سامانه های بانکی از جمله «بام» کرده و پس از ارسال کد فعالسازی از سوی بانک برای مشتری، به انحای مختلف و استفاده از زبان فریبکارانه، این کد را از مشتری اخذ و در ادامه حساب های وی را مورد سوء استفاده قرار می دهد.


در این روش برای جلب اعتماد مشتری، ضمن استفاده از اسامی رجال سیاسی و هنری کشور به عنوان مهمان برنامه، غالبا این تماس‌ها با در نظر گرفتن مقتضیات زمان صورت می پذیرد.


در حال حاضر تماس‌های کلاهبرداران نزدیک به لحظات معنوی افطار برقرار شده و به سوژه عنوان می‌شود که برنده جایزه کمک هزینه سفر به عتبات شده است تا با این عنوان، احساسات وی را تحریک و به راحتی اقدام به اخذ اطلاعات سجلی ایشان کند.



بانک ملی ایران درباره این روش و سایر روش های مشابه کلاهبرداری به مشتریان خود هشدار می دهد و از آنها می خواهد ضمن بی توجهی به چنین تماس هایی، در صورت لزوم موارد را به حراست بانک و یا مقامات انتظامی گزارش دهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر