12 خرداد 1398 - 13:49

دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس اجرا می‌شود

شرکت فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس ایران عملیاتی می‌شود.
کد خبر : ۱۰۰۵۵۱
فرابورس

به گزارش ایبِنا، این شرکت در اطلاعیه‌ای از طبقه بندی شرکت‌های درج شده در بازار پایه فرابورس ایران در تابلوهای "پایه زرد" "پایه نارنجی" و "پایه قرمز" خبر داد. این طبقه بندی در راستای اجرای دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران مصوب ۲۵ فروردین ۸۸ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اصلاحیه‌های بعدی آن و مصوبه ۲۸ اردیبهشت ۹۸ کمیته درج شرکت فرابورس ایران صورت گرفته است.


بر اساس دستور العمل جدید، ناشرانی که در دوره مورد رسیدگی حداقل یک صورت مالی حسابرسی شده ارائه کرده باشند، دفعات عدم ارائه صورت‌های مالی آن‌ها مطابق با دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بیش از دو مرتبه نباشد، و همچنین مجموع روزهای تاخیر در ارائه اطلاعات مطابق با دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بیش از ۱۰۰ روز نباشد، در تابلوی "پایه زرد" درج می‌شوند.
ناشرانی که در دوره مورد رسیدگی حایز شرایط تابلوی پایه زرد یا تابلوی پایه قرمز" نباشند یا اظهار نظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به هر یک از صورت‌های مالی شرکت اصلی یا تلفیقی گروه از نوع عدم اظهار نظر یا اظهار نظر مردود را داشته باشند، در تابلوی "پایه نارنجی" درج خواهند شد.


همچنین نام ناشرانی که برای آن‌ها در دوره مورد رسیدگی رای بدوی یا قطعی مراجع قضایی مبنی بر ورشکستگی صادر شده باشد، مجمع عمومی فوق العاده یا مراجع قضایی رای به انحلال آن‌ها داده باشند یا ناشر در سررسید دوره‌های رسیدگی حداقل سه سال متوالی صورت‌های مالی حسابرسی شده ارائه نکرده باشد، در تابلوی پایه قرمز درج می‌شود.


طبقه بندی ناشر، نافی تکالیف و مسوولیت‌های وی در قبال الزامات قانونی و مقرراتی مربوطه از جمله قانون بازار اوراق بهادار و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید نخواهد بود.


به منظور راه اندازی تابلوهای پایه زرد، پایه نارنجی و پایه قرمز بازار پایه، تمامی نمادهای مندرج در بازار مذکور در پایان معاملات روز دوشنبه مورخ ۲۰ خرداد ۹۸ متوقف و پس از انجام عملیات فنی و انتقال به تابلوهای مربوطه بازگشایی خواهند شد. زمان دقیق بازگشایی نمادهای معاملاتی متعاقباً اعلام خواهد شد.


در خصوص نمادهایی که به دلیل برگزاری مجمع یا انتشار اطلاعات حائز اهمیت متوقف هستند، بازگشایی پس از ارائه اطلاعات مربوط انجام می‌گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر