18 خرداد 1398 - 09:15
رییس کل سابق سازمان مالیاتی خبر داد:

۱۰۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی شد

رییس کل سابق سازمان مالیاتی از الکترونیکی شدن ۱۰۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی خبر داد.
کد خبر : ۱۰۰۶۴۰
تقوی نژاد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سیدکامل تقوی نژاد در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان مالیاتی که با حضور فرهاد دژپسند وزیراموراقتصادی و دارایی برگزار شد با بیان اینکه مهم‌ترین سیاست سازمان را در دوره فعالیت اعتمادسازی قرار داده بودم، گفت: در مقوله های مختلف اقتصادی و استفاده از ظرفیت های قانونی تلاش کردیم.


رییس کل سابق سازمان مالیاتی با اشاره به تحقق بیش از ۹۵ درصد درآمد مالیاتی در سال‌های گذشته، اظهار داشت: پیشی گرفتن درآمد مالیاتی از نفت یک دستاورد بزرگ است.


وی ادامه داد: دستورالعمل‌ها و مقررات جدیدی تصویب و اجرایی شد و در زمینه وصول مالیات‌ها مورد استفاده قرار گرفت. در زمینه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دستاورد خوبی حاصل شد و درآمدهای ارزش افزوده از درآمدهای مالیات مستقیم پیشی گرفت.


تقوی نژاد با بیان اینکه،در زمینه استرداد مالیات بر صادرات دستاورد داشتیم، اظهار داشت: در بخش مالیات بر ارزش افزوده، صندوق‌های مکانیزه فروش را داریم که باید اجرایی شود. این موضوع بحث اجتماعی پردامنه‌ای دارد و سازمان باید با انعطاف با آن برخورد کند.


رییس کل سابق سازمان مالیاتی گفت: ۱۰۰ درصد اظهارنامه‌ها امروز به صورت الکترونیکی دریافت می شود و ۶ میلیون اظهارنامه در اختیار سازمان قرار دارد.


به گزارش خبرنگار ایبِنا، سرپرست سابق سازمان امور مالیاتی نیز در  این مراسم  با اشاره به اینکه در طرح جامع مالیاتی تلاش بسیار زیادی انجام شد، گفت: سیستم یکپارچه مالیاتی می‌تواند تمامی برنامه‌ها را به سرانجام برساند.


محمدقاسم پناهی اظهارداشت: مدت هاست که دیگر نیروی خارجی در بخش زیرساختی سازمان مالیاتی فعالیت ندارد و تمامی کارها در اختیار نیروی داخلی است.


وی ادامه داد: اولین گام تحول مالیاتی در سال ۸۰ شروع شد و پس از آن آیین نامه ها و بخشنامه هایی به تصویب رسید. همچنین در سال ۸۴ در بخش تحول مالیاتی برنامه ریزی و نقشه راه تدوین شد.


وی افزود: امروز مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک درآمد پایدار مالیاتی شناخته می شود. سال گذشته حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده مالیاتی به صورت مستقیم و سیستمی قطعی شد و برای امسال دو میلیون پرونده را در نظر گرفته ایم.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر