21 خرداد 1398 - 17:59

حرکت مناطق آزاد در حوزه استارت آپ‌ها با شاخص‌های روز دنیا

دبیر شورایعالی مناطق آزاد خبر داد که هم اکنون ۳۷۰ شرکت استارت آپ در مناطق آزاد تجاری - صنعتی مشغول به کار هستند و فضای کسب و کار در این مناطق همسو با شاخص‌ها و معیارهای استاندارد جهانی توسعه می‌یابد.
کد خبر : ۱۰۰۸۱۶
.

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی سازمان مناطق آزاد «مرتضی بانک» که امروز سه شنبه با حضور در نمایشگاه بین المللی تهران از هشتمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۱۹ تهران بازدید کرد از حمایت دولت تدبیر و امید برای حمایت از استارت آپ ها در مناطق آزاد سخن گفت و تاکید کرد: در سال ۹۵ نزدیک به ۹۰ شرکت استارتاپ و دانش بنیان در منطقه آزاد فعالیت داشته اند که در حال حاضر تعداد این شرکت ها به ۳۷۰ مورد رسیده که در همه بخش های تولید دانش و خدمات فعالیت می کنند.


وی ادامه داد: یکی از نیازهای عمده توسعه کسب و کارهای نو در مناطق آزاد تاسیس شتاب دهنده ها است که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مناطق قرار گرفت و در حال حاضر زیرساخت های مورد نیاز شتاب دهنده ها در منطقه آزاد ماکو به طور کامل ایجاد شده و مناطق آزاد ارس، انزلی و اروند هم در برنامه سال ۹۸ خود گنجانده اند که از شتاب دهنده ها میزبانی کنند و این روند تاکنون سرعت خوبی داشته است.


مشاور رییس جمهور گفت: باید توجه داشت که شرکت های استارتاپی و دانش بنیان؛ در مناطق آزاد تازه فعالیت خود را آغاز کرده اند، اما همین آغاز راه در بخش تولید دانش و فناوری اثربخش بوده که هم اکنون در تمام فعالیت های اقتصادی همچون تولید، خدمات و صادرات نمایان است.


بانک در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران،  به نقش مهم فناوری و انتقال تکنولوژی در رشد اقتصادی کشور هم اشاره کرد و افزود: به طور قطع ایجاد فضاهایی همچون این نمایشگاه به توسعه ارتباطات بین شرکت ها و سرمایه گذاران می انجامد، از این رو باید از اقداماتی که در این بخش انجام شده حمایت کرد.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران و شرکت های دانش بنیان می توانند از حمایت های مناطق آزاد بهره مند شوند، گفت: در حال حاضر علاوه بر تسهیلاتی که صندوق و نوآوری و شکوفایی در اختیار این شرکت ها قرار می دهد این شرکت ها می توانند از تسهیلات صندوق ضمانت صادرات نیز بهره مند شوند.


وی در ادامه با حضور در غرفه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با نمایندگان بخش خصوصی گفتگو کرد و در جریان عملکرد آنها قرار گرفت. گفتنی است، در هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ـ اینوتکس ۲۰۱۹ ـ بیش از ۴۰۰ شرکت دولتی و خصوصی، داخلی و خارجی حضور دارند.


فراهم نمودن فضا برای جلب سرمایه گذار، ایجاد محیط مناسب برای مشارکت و همکاری و تولید محتوا از سوی شرکت های فناور و استارت آپ های داخلی و خارجی از جمله اهداف این نمایشگاه است که تا ۲۲ خردادماه ادامه دارد.


همچنین برای اولین بار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در این دوره از نمایشگاه حضور داشتند که این حضور نشان از رویکرد و اهتمام جدی مناطق آزاد به کسب و کارهای نو دارد به طوری که مرتضی بانک امروز با حضور در این نمایشگاه از نزدیک در جریان تازه ترین فعالیت شرکت های استارت آپی، نوپا و کارآفرین قرار گرفت و از غرفه های «تهران»، «امروز حالت چطوره»، «همراه اول»، «قشم ولتاژ»، «شنبه»، «کارن کرود» (سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری)، «پویندگان نیرو شایسته منطقه آزاد انزلی» و غرفه های فعال در حوزه استارتاپ ها بازدید کرد.


حضور در غرفه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و گفتگو با نمایندگان حوزه فناوری های پیشرفته در مناطق آزاد  کشور پایان بخش این بازدید بود. «اکبر افتخاری» معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، در این بازدید «مرتضی بانک» را همراهی کرد.


برچسب ها: بانک مناطق آزاد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر