22 خرداد 1398 - 13:48

بازدید دکتر صالح آبادی از بزرگترین تولید کننده میلگرد در کشور

در ادامه سفرهای استانی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از واحدهای صنعتی صادراتی، دکتر علی صالح آبادی از شرکت فولاد کویر کاشان بزرگترین تولید کننده میلگرد بخش خصوصی بازدید کرد.
کد خبر : ۱۰۰۸۴۰
 مدیرعامل بانک توسعه صادرات

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، این واحد صنعتی صادرات محور، اولین گرید از محصولات صنعتی خود را در سال ۹۲ تولید و در سال ۹۵ با افتتاح فاز ۲، شروع به تولید میلگردهای شاخه ای و عاج دار کرد و امروز بزرگترین تولیدکننده بخش خصوصی میلگرد در کشور است.


مجید خوروش در جلسه گفتگو و تبادل نظر با مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و دیگر مدیران این بانک گفت: مجتمع فولاد کویر از آغاز فعالیت همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی،طرح هایی را جهت عضو توسعه چرخه تولید فولاد و افزایش ظرفیت این مجموعه مدنظر داشته که نتایجی چون ارتقای صنایع مادر مانند فولاد، تقویت تولید داخلی، کاهش وابستگی به خارج و افزایش ارزآوری در پی داشته است.


وی افزود: این مجموعه در طرح های انتقال گاز ایران به عمان و طرح های شرکت روس اتم در نیروگاه هسته ای بوشهر مشارکت داشته و با گروه صنعتی ایران خودرو و ساپکو نیز همکاری می کند که این امر کشور را از واردات بسیاری از محصولات زنجیره فولاد خودکفا کرده است.


خوروش میزان تولید و مصرف فولاد را یکی از نشانه های رونق اقتصادی و توسعه کشورها دانست و اضافه کرد: افزایش ارزش افزوده بزرگترین امتیاز این شرکت است و به رغم برخی مشکلات اقتصادی این مجموعه در زمینه تولید و صادرات در یک دهه گذشته نقش پررنگی داشته است.


وی افزود: امروز ما بزرگترین واحد تولید کلاف صنعتی در کشور هستیم و حجم تولید این واحد صنعتی از آغاز فعالیت تاکنون هفت میلیون تن بوده است. خوروش با اشاره به شبکه گسترده مشتریان شرکت فولاد کویر گفت: ۴۵۰ شرکت و کارخانه جزو مشتریان ما هستند و زنجیره تامین گسترده مواد مصرفی، قطعات و تجهیزات و۵۰۰ شرکت مختلف را شامل می شود.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این جلسه در خصوص راههای توسعه تعامل بین این شرکت صادراتی و بانک توسعه صادرات ایران سخن گفت و در ادامه اطلاعات لازم برای ارائه تسهیلات، وثائق و سایر خدمات این بانک برای هیات مدیره شرکت فولاد کویر تشریح شد. این بازدید در ادامه سیاست توسعه بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران و همکاری با شعب این بانک انجام پذیرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر