28 خرداد 1398 - 08:30
رییس اتاق ایران:

تصمیم‌گیران دلیل کاهش تولید کشور را اعلام کنند

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تولید کشور در حال کاهش است اما هیچ وقت مجموعه تصمیم‌گیران اعلام نکرده‌اند که دلیل آن چه بوده است.
کد خبر : ۱۰۱۰۳۳
شافعی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران که صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان تهران حضور یافته بود، گفت: سال‌ها سنگ تولید را به سینه زدیم اما تولید کشور در حال کاهش است و هیچ وقت مجموعه تصمیم‌گیران اعلام نکرده‌اند که دلیل آن چه بوده است.


وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، افزود: فعالان اقتصادی سال‌ها درگیر مبارزه با موانع و مشکلات خارجی بوده‌اند و حتی راه‌های مقابله با آن را به خوبی فراگرفته‌اند اما با تیرهایی که از سمت داخل به سمت ما روانه می‌شود، نمی دانیم چه کنیم؟


رییس اتاق ایران انتخابات اخیر اتاق‌های بازرگانی کشور را در طول ٢٥ تا ٣٠ سال گذشته کم نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: انتخاباتی به این آرامش در دوره‌های گذشته نداشته‌ایم.


وی دیدگاه مردم نسبت به فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی را غیرواقع‌بینانه توصیف کرد و افزود: مردم احساس می‌کنند ما عده ای افراد مرفه، بی درد و بی دغدغه هستیم در حالی که این گونه نیست و ما در فعالیت ها و مسئولیت‌های اجتماعی به کمال نرسیده‌ایم.


شافعی در ادامه این جلسه و در پاسخ به اظهارات اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: به طور کلی همیشه به دولت ها نقد سازنده داریم.
وی با اشاره به انتشار انعکاس خواسته های بخش خصوصی از قوای سه گانه گفت: ما بی پیرایه انتقادات و مسائل خود را اعلام می کنیم ولی بعضا گوش شنوایی وجود ندارد و شاهد تصمیمات شتابزده و عجولانه حتی در داخل دولت هستیم. با این حال به بسیاری از این انتقادات توجهی نشده است و  باید بیشتر تلاش کنیم.
رییس اتاق ایران درباره چابک سازی این اتاق اظهار داشت: در شرایط موجود توانسته ایم ٢٥ درصد کارکنان اتاق را کاهش دهیم. مقدماتی را نیز از سوی هیات رئیسه برای اصلاح ساختار اتاق و نتیجه گیری مطلوب آماده کرده ایم.
شافعی کمیسیون های تخصصی را اتاق فکر اتاق های سراسر کشور توصیف کرد و گفت: البته اگر نماینده‌ای از سوی اتاق تعیین می شود یا به کمیسیونی فرستاده می شود، نباید منافع شخصی و خانوادگی را به منفع ملی و جمعی ترجیح دهد.


حسین سلاح ورزی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه در سخنانی به ترکیب اعضای دولتی اتاق بازرگانی اشاره کرد و خواستار توجه آنها به مواد دوم و سوم قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار شد.


نایب رییس اتاق ایران ادامه داد: حضور معاونین وزرای اقتصادی در اتاق کمرنگ شده و از سوی دیگر نتوانسته‌ایم در پیشبرد بهبود فضای کسب و کار از آنها استفاده کنیم.


وی به موضوع استخراج ارزهای رمزنگار نیز اشاره کرد و گفت: نمی دانم که آیا این موضوع باعث خروج سرمایه از کشور یا قاچاق و سواستفاده از برق خواهد شد یا نه؟


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر