30 خرداد 1398 - 12:58

بانک مسکن به سیل‌زدگان ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

رییس اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن از تسریع روند پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به هموطنان آسیب دیده در استان‌های سیل‌زده کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۰۱۱۴۹
بانک مسکن در قاب ایبِنا

به گزارش ایبِنا به نقل از  پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن، با بیان اینکه به دنبال وقوع سیل گسترده در بخش زیادی از استان های کشور در ابتدای سال جاری، بانک مسکن از جمله بانک های عامل و پیشرو در پرداخت تسهیلات حمایتی از سیل زدگان کشور بود، گفت: مطابق با تکلیف بانک مرکزی، تسهیلات حمایتی از هموطنان آسیب دیده در جریان سیل اخیر کشور، در سه قالب شامل تسهیلات مشارکت مدنی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده شهری و روستایی، تسهیلات جعاله برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده و تسهیلات مرابحه برای تامین لوازم خانگی و کمک هزینه های معیشتی پیش بینی و پرداخت شده است.


وی ادامه داد: در این سه قالب بانک مسکن از ابتدای سال جاری تا اواسط خردادماه ، مجموعا رقمی معادل ۹ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان در قالب ۶۳۹ فقره تسهیلات حمایتی بازسازی، تعمیر و کمک هزینه معیشتی به متقاضیان آسیب دیده در استان های سیل زده کشور پرداخت کرد.
صالحی به تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک عامل بخش مسکن برای بازسازی اماکن روستایی اشاره و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا اواسط ماه خرداد، ۵۳ فقره تسهیلات بازسازی روستایی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت شد. همچنین تسهیلات جعاله روستایی نیز ۴۲۹ فقره به ارزش ۵ میلیارد و ۸۲ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
به گفته وی طی این بازه زمانی، ۱۵۷ فقره تسهیلات حمایتی نیز برای تامین و تعمیر لوازم خانگی و کمک هزینه معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان اعطا شده است.
وی با اشاره به تصمیم اخیر بانک مرکزی مربوط به تغییر عقد تسهیلات پرداختی به استان های سیل زده به تسهیلات قرض الحسنه، گفت: اجرایی شدن این تصمیم نیازمند تغییر در سیستم های پرداخت تسهیلات و تهیه و تنظیم سیاست های جدید به این گروه از متقاضیان بود از این رو مدت زمانی کوتاه در سیستم ها برای تغییر روش پرداخت سپری شد و بلافاصله بعد از آن جریان پرداخت تسهیلات در کل شبکه بانکی تداوم پیدا کرد. با این وجودبانک مسکن با تلاش همه جانبه کارکنان خود توانست در کوتاه ترین زمان ممکن، دستورالعمل ها و روش های پرداخت جدید تسهیلات را تنظیم و اجرایی کند.
رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن از تداوم روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان سیل اخیر کشور خبر داد و افزود: با توجه به تغییر دستورالعمل و روش پرداخت، روند پرداخت تسهیلات حمایتی به این گروه از هموطنان از ابتدای هفته جاری مجددا سرعت گرفته است. طی این مدت ۹ میلیارد و ۷۶۶ میلیون تومان در قالب ۳۹۰ فقره تسهیلات حمایتی برای بازسازی، تعمیر و کمک هزینه های معیشتی به هموطنان آسیب دیده در جریان سیل اخیر از سوی بانک مسکن اعطا شده است.
وی در پایان تاکید کرد: سقف تسهیلات قرض الحسنه بازسازی واحدهای مسکونی برای نقاط شهری معادل ۵۰ میلیون تومان و برای نقاط روستایی معادل ۴۰ میلیون تومان پیش بینی شده است. همچنین سقف تسهیلات تعمیر واحدهای مسکونی معادل ۱۵ میلیون تومان و کمک هزینه معیشتی نیز ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان(برای واحدهای تجاری) در نظر گرفته شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر