08 تير 1398 - 09:34
در اردیبهشت ۹۸ صورت گرفت؛

وصول یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک رمزدار در کشور

یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک رمزدار در اردیبهشت ۹۸ در کل کشور وصول شد.
کد خبر : ۱۰۱۳۶۶
چک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ٢٦٢٦ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت ماه ١٣٩٨، در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۰۵.۴ درصد و ٨١ درصد افزایش داشته است. در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ٣٨١ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر ١٨٤٥ هزار میلیارد ریال وصول شد.


در ماه مذکور ۴۷.۸ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (۳۱.۹ درصد)، خراسان رضوی (۸.۲ درصد) و اصفهان (٧.٧ درصد) وصول شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.


همچنین ٩.٧٧ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (٣.٧٠ درصد) و اصفهان و خراسان رضوی (هر کدام ۳.۸ درصد) وصول شده است.


چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار


بالغ بر ۷ میلیون و ۷۰۰ هزارفقره چک در اردیبهشت ماه ١٣٩٨، در کل کشور وصول شد که از این تعداد بالغ بر ٦ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره عادی و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس در کل کشور ۸۴.۶ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۱۵.۴ درصد رمزدار بوده است.


حدود ٣٥٢٥ هزار میلیارد ریال چک در ماه مورد گزارش در کل کشور وصول شد که حدود ٨٩٩ هزار میلیارد ریال چک عادی و حدود ٢٦٢٦ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۲۵.۵ درصد از کل ارزش چـک‌های وصولی، عادی و ۷۴.۵ درصد رمزدار بوده است.



برچسب ها: چک چک رمزدار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر