صعود ۲۰۰ واحدی آیفکس

شاخص کل فرابورس با ۲۰۰ واحد صعود معادل ۶.۷ درصد و ایستادن در ارتفاع ۳.۱۷۸ واحدی در آخرین روز کاری هفته جاری، رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند.
کد خبر : ۱۰۱۴۱۵
99

به گزارش ایبِنا، در جریان نخستین هفته کاری تیرماه ۹۸ در مجموع ۹ بازار فرابورس شاهد دادوستد ۷ هزار و ۹۱۲ میلیون ورقه به ارزش ۳۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال بودیم که این میزان نقل‌وانتقال سهام و اوراق بهادار طی ۹۱۸ هزار نوبت معاملاتی رقم خورد.


بر اساس این گزارش، در بین ۵ روز کاری هفته، چهارشنبه پنجم تیرماه بیشترین حجم معاملاتی روزانه را به میزان ۲۳۶۲ میلیون ورقه بهادار به خود اختصاص داد و بیشترین ارزش معاملاتی نیز مربوط به یکشنبه بود که ارزش مبادلات این روز بر بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بالغ شد.


رشد حجم و ارزش دادوستدها


افزون بر این، رصد معاملات بازارهای فرابورس نشان می‌دهد که بهترین عملکرد در رشد حجم و ارزش دادوستدها را بازار ابزارهای نوین مالی به ثبت رسانده است؛ به طوری که در این بازار حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد ۲۷ و ۳۰ درصدی را در مقایسه با هفته پیش تجربه کرد. مابقی بازارهای فرابورس با افت نسبی حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شدند.


عملکرد بازار ابزارهای نوین مالی


همچنین معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی (شامل مبادلات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله) به دادوستد ۲۰۹ میلیون ورقه به ارزش ۱۳ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال منتهی شد.


وضعیت اوراق بدهی


افزون بر این، اوراق بدهی در این مدت دادوستد ۱۲ میلیون ورقه به ارزش ۱۰ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال را ثبت کرد که رشد ۳۶ درصدی حجم و ارزش را در مقایسه با هفته قبل نشان می‌دهد. از سوی دیگر معاملات در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) به نقل‌وانتقال ۱۹۷ میلیون ورقه به ارزش ۳۵۳۸ میلیارد ریال انجامید.


همچنین در تابلو تسهیلات مسکن نیز شاهد خریدوفروش ۰.۴۱ میلیون ورقه تسه به ارزش ۱۸۵ میلیارد ریال بودیم که حجم و ارزش معاملات این اوراق نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۱۱ و ۴ درصد افزایش یافته است.


بازارهای اول و دوم


از سوی دیگر رصد مبادلات سهام در فرابورس نشان می‌دهد که بازارهای اول و دوم به ترتیب از دادوستد ۵۲۳ و ۲۳۶۴ میلیون سهم به ارزش ۲۴۸۳ و ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال میزبانی کرده‌اند. معامله‌گران در بازار پایه نیز ۴۳۲۱ میلیون سهم را دست به دست کرده‌اند که ارزش این حجم از مبادلات بر ۱۱ هزار میلیارد ریال بالغ شده است.


ارزش معاملات خرد بازار سهام


در هفته منتهی به هفتم تیرماه همچنین ارزش معاملات خرد بازار سهام به رقم ۲۳ ‌هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال رسید که گروه محصولات شیمیایی با ارزش ۳۲۵۹ میلیارد ریالی معادل ۱۴ درصد از سهم کل، بیشترین سهم از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت.


 پس از آن گروه‌های فلزات اساسی و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات به ترتیب با سهم ۱۱ و ۸ درصدی در جایگاه‌های دوم و سوم صنایع فرابورسی که دارای بیشترین سهم از ارزش کل معاملات بازار سهام هستند، ایستادند.


وضعیت شاخص های فرابورس



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها