09 تير 1398 - 16:06
معاون وزیر اقتصاد :

تکلیف مالیات بر عایدی سرمایه بزودی مشخص می شود

معاون وزیر اقتصاد درباره دریافت مالیات از عایدی سرمایه گفت : موضوع را در سطح کارشناسی پیگیری کردیم و بحث مالیات بر عایدی سرمایه آماده شده و تا پایان هفته به وزیر اقتصاد ارائه می شود.
کد خبر : ۱۰۱۴۴۹
محمدعلی دهقان

به گزارش خبرنگار ایبنا، محمدعلی دهقان در یک نشست خبری با اشاره به اینکه سامانه های کسب و کار از یکی دو سال قبل راه اندازی شده بود، گفت: امروز موفق شدیم مجوزهای اصناف را نیز به سامانه اضافه کنیم.


معاون اقتصادی وزارت اقتصاد درباره مبحث دریافت مالیات از عایدی سرمایه اظهارداشت: موضوع را در سطح کارشناسی پیگیری کردیم و بحث مالیات بر عایدی سرمایه آماده شده و تا پایان هفته به وزیر اقتصاد ارائه می شود که در نهایت به دولت خواهد رفت. البته ملاحظاتی باید در این زمینه داشته باشیم که به بخش های اقتصادی کمک شود.


دهقان افزود: در قالب سامانه ملی مجوزهای کسب و کار، تمامی درخواست ها باید در یک فرایند وارد و پیگیری شوند. در عین حال، گمرک نیز باید در قالب سامانه کسب و کار اقدام به ارایه مجوز کند.


پیش‌بینی بهبود ۷۰ پله‌ای شاخص کسب و کار ایران


وی افزود: تکلیف هر یک از دستگاه‌ها برای کاهش شاخص کسب و کار در نقشه راه تعیین شده که در اختیار دستگاه‌ها گذاشته می‌شود و پیگیری خواهیم کرد تا اجرا کنند.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که اگر این اقدامات به صورت کامل اجرا شود می‌تواند جایگاه ما را در شاخص‌های کسب و کار ۷۰ رتبه بهبود دهد.


وی ادامه داد: این سامانه جایگزین دستگاه‌های متعدد می‌شود به این صورت که همه مراکز به عنوان نقطه شروع حذف می‌شوند و درخواست از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور صورت می‌گیرد و درخواست‌ها به دستگاه‌های مختلف ارسال می‌شود و استعلام‌های لازم را از آنها می‌گیرد که موجب حذف مراجعات مکرر به دستگاه‌ها خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه این اقدام سه مرحله دارد، افزود: گام اول شناسایی همه مجوزها است و همه باید به داخل مرکز بیایند.


دهقان با اشاره به اینکه گام دوم استانداردسازی است که مشخص شود برای هر مجوز چقدر زمان، هزینه و مدارک لازم است، گفت: مرحله سوم بهبود است که بتوان موارد غیرضروری را حذف کرد و این فرآیندها را کوتاه تر انجام داد.


معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: دو گام شناسایی و استانداردسازی هم اکنون به صورت موازی انجام می‌شود و هر زمان که بتوانیم برای بهبود اعطای مجوز از طریق هیات مقررات‌زدایی اقدام می‌کنیم و از طریق مکاتباتی که با دستگاه‌ها داریم این کار را انجام می‌دهیم.


وی خاطرنشان کرد: گام اول و دوم امسال تکمیل می‌شود و گام سوم را امیدواریم تا پایان سال آینده بتوانیم انجام دهیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر