سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌ها

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: حدود دو سال است که ۱۰۰ درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی صورت می‌گیرد.
کد خبر : ۱۰۱۵۱۱
نشست خبری رییس سازمان خصوصی سازی

به گزارش ایبِنا، زهره عالی پور گفت: این موضوع نشان می دهد از یک طرف اعتماد بخش خصوصی به واگذاری‌ها ی دولت جلب شده و از سوی دیگر تلاش کرده ایم قوانین و مقررات محدودکننده را اصلاح کنیم و محدودیت هایی را برای ورود بخش های شبه دولتی در واگذاری‌های دولت فراهم کنیم.


وی در خصوص روند خصوصی سازی در کشور گفت: اجرای خصوصی‌سازی در کشور همانند سایر کشورها مسیر بسیار سخت و پیچیده ای است و ما نیز به سختی داریم این روند را طی می کنیم. علت این موضوع نیز این است که یک الزاماتی که برای اجرای برنامه خصوصی سازی باید به وجود بیاوریم به صورت مضاعفی پیچیدگی ها را بیشتر کرده است.


معاون سازمان خصوصی سازی افزود: از سوی دیگر وضعیت کنونی اقتصاد کشور و نیز تحریم ها مشکلاتی را در راستای اجرای خصوصی‌سازی در کشور ایجاد کرده که از جمله این موارد می توان به موضوعات مرتبط با اعتماد عمومی اشاره کرد.


وی اضافه کرد: در مجموع فرایند خصوصی سازی به سختی در حال طی شدن است و دلیل آن این است که به عنوان امری اجتناب ناپذیر باید این امر را انجام دهیم و مانند یک جراحی سخت می ماند و در عین حال تغییرات مورد انتظارمان نیز تغییراتی مانند انقلاب اقتصادی است و در واقع به اصلاحات زیادی در بدنه تشکیلاتی دولت و نیز فعالیت و محدوده بخش های فعال در نظام اقتصادی کشور نیاز داریم.


عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی گفت: باید مطمئن شویم که فضای رقابتی خوبی برای بخش های مختلف اقتصاد کشور در اجرای خصوصی سازی ایجاد می شود. وی افزود: در هر صورت آنچه امیدوار کننده است این موضوع می باشد که با همه مشکلات اجرای برنامه خصوصی سازی بعد از سال ۸۴ و ۸۵ و پس از سال ۸۷ فراز و فرودهای زیادی داشته و در مقاطعی خصوصی سای در قالب رد دیون دولت قرار گرفته و قطعا با اهداف اولیه فاصله داشته است.


عالی پور اضافه کرد: با وجود این حدود دو سال است که ۱۰۰ درصد واگذاری‌ها  به بخش خصوصی واقعی صورت می گیرد. این موضوع نشان می دهد از یک طرف اعتماد بخش خصوصی به واگذاری‌ها ی دولت جلب شده و از سوی دیگر تلاش کرده ایم قوانین و مقررات محدودکننده را اصلاح کنیم و محدودیت هایی را برای ورود بخش های شبه دولتی در واگذاری‌ها ی دولت فراهم کنیم.


معاون سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که امیدواریم که این مسیر را که حضور ۱۰۰ درصد بخش خصوصی در واگذاری‌ها  است، ادامه دهیم، گفت: بر این اساس پایان اجرای برنامه خصوصی سازی بستگی به شرایط اقتصادی و بازارهای مختلف دارد. بنابراین فکر می‌کنیم اگر مشوق هایی را برای حضور بیشتر بخش خصوصی در واگذاری‌ها  را جدی پیش ببریم از واگذاری‌های این سازمان استقبال بهتری صورت گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر