مدیرعامل بیمه تجارت نو اعلام کرد؛

پرداخت ٤٠ میلیارد تومان از خسارت سیل به مددجویان کمیته امداد

مدیرعامل بیمه تجارت نو با بیان اینکه خسارت وارد شده سیل به منازل مددجویان کمیته امداد ٥٠ میلیارد تومان برآورد شده است، از پرداخت ٤٠ میلیارد تومان این رقم به خسارت دیدگان خبر داد.
کد خبر : ۱۰۱۶۸۱
بیمه تجارت نو

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نیما نوراللهی روز یکشنبه در حاشیه مجمع عمومی بیمه تجارت نو در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره پرداخت خسارات سیل امسال به مددجویان کمیته امداد، گفت: بیمه تجارت نو مسئولیت بیمه همه مددجویان کمیته امداد را بر عهده دارد و بر این اساس یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی مددجویان در کل کشور تحت پوشش قرار گرفته است.


وی افزود:‌ سیل اخیر ۲۴ استان کشور را درگیر کرد و باعث واردآمدن خسارات به منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد شد. مدیرعامل بیمه تجارت نو با بیان اینکه پس از وقوع سیل، ‌ روند پرداخت خسارت آغاز شد، ‌ ادامه داد: حواله های ‌بیش از ۹۹ درصد پرونده های اعلام خسارت شده مربوط به سیل، ‌ تاکنون صادر شده است.


نوراللهی با اشاره به تشکیل ۴۳ هزار و ۶۰۲ پرونده مربوط به اعلام خسارت سیل، ‌ گفت:‌ ارزش خساراتی که بیمه تجارت نو باید بابت سیل به مددجویان کمیته امداد پرداخت کند، حدود ۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. حدود ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از خسارات پرداخت شده از محل بیمه اتکایی نزد بیمه مرکزی بوده است.


جزییات وصول مطالبات تجارت نو از سایپا


نوراللهی درباره مطالبات شرکت های بیمه از خودروسازان نیز گفت:‌ شرکت های بیمه باید از تولید داخل و خودروسازان حمایت کنند. وی یادآور شد:‌ بیمه مرکزی، ‌ برنامه ریزی های دقیقی را برای دریافت مطالبات بیمه ها از خودروسازان انجام داده است. مدیرعامل بیمه تجارت نو به طلب ۱۶ میلیارد تومانی این شرکت از شرکت سایپا اشاره کرد و افزود:‌ قرار است بخشی از این طلب در قالب سهام و بخشی به صورت نقدی تسویه شود


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر