18 تير 1398 - 10:50
حسینی نژاد در گفتگو با ایبِنا:

فروش برق یارانه‌ای برای استخراج رمز ارز

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران می‌گوید برخی کارخانه‌ها برق اضافه خود را که با قیمت ۸۰ تومان از دولت می‌خرند، برای استخراج بیت کوین تا ۳۵۰ تومان می‌فروشند.
کد خبر : ۱۰۱۷۴۴
بیت کوین

مجید حسینی نژاد در گفتگو با ایبِنا درباره اینکه در روز چه میزان ارز رمزپایه در ایران استخراج می شود، اظهار داشت: هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم اما می دانم که این استخراج به شدت در حال گسترش است.


وی افزود: چندین کارخانه بزرگ را سراغ دارم که به دنبال برق اضافه برای استخراج رمز ارز بودند. حتی برخی کارخانه دارها برق را ۸۰ تومان از دولت خریداری کرده و برای استخراج رمز ارز ۳۵۰ تومان می فروشند.


رییس کمیسیون گردشگری اتاق تهران با بیان اینکه هیچ رمزارزی در دنیا پشتوانه ندارد، اظهار داشت: پیش از این پشتوانه دلار آمریکا نفت بود، اما امروز ارزش دلار براساس برآورد ما از ارزش اقتصادی آمریکا تعیین می‌شود. بیت کوین و سایر رمزارزها نیز از چنین اعتباری برخوردار هستند و تعداد افرادی که در حال استخراج آنها بوده و تعداد معاملاتی که با آنها در سراسر جهان انجام می شود، ارزش آن را تعیین می‌کند.


حسینی نژاد با بیان اینکه هر فعالیت اقتصادی منافع و آسیب هایی برای اقتصاد خواهد داشت، ادامه داد: فکر می‌کنم برای ساماندهی این رمزارزها باید فعالیت آنها را آزاد گذاشت. اگر دیدیم که این رمزارزها در برخی موارد آسیب‌هایی به همراه دارند می‌توان بر روی آنها رگولیشن گذاشت.


خروج سرمایه بدون استفاده از ارز رمزها


وی درباره نگرانی‌های موجود درباره پولشویی، قاچاق و خروج سرمایه از کشور با استفاده از رمزارزها نیز اظهار داشت: حتی بدون استفاده از رمز ارزها هم خروج سرمایه از کشور در حال انجام است، ولی ما با ایجاد محدودیت و رگولیشن برای رمز ارزها در حقیقت دست شرکت های بزرگ را می بندیم زیرا جوانان و شرکت های کوچک کار خود را انجام می‌دهند.


حسینی نژاد ادامه داد: اگر فردی بخواهد رمز ارزی را ثبت کند، هیچ گاه آن را در ایران ثبت نخواهد کرد، بلکه آن را در امارات ثبت کرده و سپس به چین می برد و از آنجا به داخل ایران می آورد زیرا مقررات موجود فضایی غیر رقابتی برای ایجاد رمزارزها در داخل ایران ایجاد کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر