روز سرخ شاخص‌ها در بورس‌های آسیا

روز سه‌شنبه، بازارهای آسیا نسبت به دو هفته اخیر در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفتند چرا که سرمایه‌گذاران از کاهش نرخ بهره در آمریکا ناامید شدند.
کد خبر : ۱۰۱۷۷۳
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، علت دیگر افت شاخص‌ ها کاهش شدید قیمت سهام شرکت‌ های تکنولوژی نظیر اَپل بوده است. پیش از این انتظار می رفت که بانک مرکزی آمریکا ۰.۵ واحد درصد از نرخ بهره کم کند اما با گزارش اخیر اشتغال در آن کشور امیدها ناامید شد و بازارها روند نزولی را در پیش گرفتند


گزارش اشتغال هفته پیش اعدادی بهتر از آنچه پیش‌بینی شده بود را ارائه کرد و این بدان معناست که دیگر نیازی نیست بانک مرکزی نرخ بهره را به آن اندازه که انتظار می رفت کاهش دهد. در حال حاضر سرمایه گذاران انتظار دارند که این نهاد در خصوص کاهش نرخ ۰.۲۵ درصدی تصمیم گیری کند.


به این ترتیب، شاخص اصلی آسیا پاسفیک به جز ژاپن در روز سه شنبه ۰.۵ درصد کاهش نشان داد، که پایین‌ترین سطح از ۲۰ ژوئن به حساب می آید. نیکی ژاپن نیز ۰.۱ درصد عقب نشست. در چین، شاخص کامپوزیت شانگهای و بلو چیپ چین هر دو  ۰.۶ درصد افت داشتند. شاخص بورس هنگ کنگ نیز ۰.۸ درصد کاهش داشت.   بازار استرالیا هم با ۰.۴ درصد و بازار کره جنوبی با ۰.۳ درصد کاهش شاخص اصلی روبرو شدند.


در بازار وال استریت، شاخص اس اند پی ۰.۴۸ درصد از ارزش خود را دست داد. شاخص نزدک نیز به دلیل فشار شدید فروش در سهام شرکت اَپل، ۰.۷۸ درصد پسروی کرد. عرضه کنندگان اپل در ژاپن، مانند شرکت موراتا منیوفکچرینگ و تایو یودن، به ترتیب ۲.۱ درصد و ۳.۴ درصد ریزش داشتند. در چین نیز عرضه کنندگان، از شرکت هون های گرفته تا ای ای سی تک، از ۱.۳ درصد تا ۲.۸ درصد افت قیمت سهام داشتند.


شرکت مدیریت ثروت پیکتت پیش‌بینی کرده است که احتمالا سهام بازارهای جهانی، پس از عملکرد خوبی که در ماه پیش به نمایش گذاشتند، در روزهای آینده تحت فشار باقی می مانند. این شرکت در یادداشتی که روز سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، "پس از صعود قوی سهام در ژوئن که تمام ریزش های ماه می را جبران کرد، ارزش گذاری شرکت‌ها مشکل شده است. انتظار می رود سهام بازارهای نوظهور در هفته های پیش رو عملکردی در حاشیه داشته باشند. "


در حال حاضر تمام حواس سرمایه گذاران به رئیس بانک مرکزی آمریکا جرومی پاول دوخته شده که قرار است همین هفته در کنگره شهادت بدهد، و احتمالا جزئیات بیشتری از تصمیم بانک را در رابطه با نرخ بهره اعلام کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر