24 تير 1398 - 08:06
خبر خوش برای ثبت‌نام کنندگان در «سجام»؛

دریافت خدمات آنلاین برای سهامداران سجامی ممکن شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از فراهم شدن بستر ارائه خدمات نوین و آنلاین به سهامداران سجامی خبر داد.
کد خبر : ۱۰۱۹۶۲
سامانه سجام

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، آن دسته از مشتریان بانک مسکن اعم از سرمایه گذاران در صندوق ره‌آورد آباد مسکن و نیز سپرده‌گذاران در حساب‌های ممتاز بانک که مشمول ثبت نام در سامانه سجام شده و این ثبت نام را انجام داده‌اند، اکنون می‌توانند در بستر اینترنتی فراهم شده، خدماتی از قبیل دریافت آنلاین سبد دارایی، گواهینامه سهام، گردش معاملات و اطلاعات کدال را دریافت کنند.


بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که از نهادهای اصلی بازار سرمایه ایران بوده و زیرنظر سازمان بورس و اوراق بهادار ایران فعالیت می‌کند، با راه‌اندازی درگاه الکترونیک سهام‌داران، تمام افرادی که سهام‌دار بازار سرمایه محسوب می‌شوند و در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند، از این به بعد می‌توانند خدمات نوین سهامداری در بازار سرمایه را به صورت آنلاین تجربه کنند.


سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را با مراجعه به نشانی اینترنتی این سامانه به صورت آنلاین ثبت خواهند کرد و پس از یک مرحله احراز هویت حضوری، قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.


هرگونه تعامل با بازار سرمایه از این پس منوط به ثبت نام در سامانه سجام است و از اینرو سپرده‌گذاران حساب‌های ممتاز بانک مسکن که بابت بخشی از سود خود اوراق بهادار موسوم به اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن (تسه) دریافت می‌کنند و برای تبدیل آن به وجوه نقد ناگزیر به مبادله آن در فرابورس هستند، باید حتما در این سامانه ثبت نام کنند.


فرایند ثبت نام در این سامانه طی هفته‌های اخیر سرعت گرفته و تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از سپرده‌گذاران ممتاز در سجام ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین مرحله پیش‌ثبت‌نام سایر سپرده‌گذاران ممتاز توسط بانک مسکن انجام شده و آنها با مراجعه به لینک باشگاه مشتریان سجام که به صورت پیامک به اطلاعشان خواهد رسید، صرفا با وارد کردن کد ملی می‌توانند با پاسخ دادن به سوالات باقی‌مانده، مرحله ثبت‌نام اینترنتی خود در سجام را به سادگی تکمیل کنند.


دریافت خدمات در بازار سرمایه برای تمام سهام‌داران این بازار در حال حاضر منوط به تکمیل دست‌کم مرحله ثبت نام اینترنتی است و کسانی که این مرحله از ثبت نام را به اتمام رسانده باشند، از این پس می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی « https://ddn.csdiran.com/login » دریافت کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر