31 تير 1398 - 15:46
با حمایت بانک کشاورزی؛

کاشت و برداشت برنج در شمال کشور مکانیزه شد

با حمایت و مشارکت بانک کشاورزی و پرداخت بالغ بر ۲۵۳۸ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین آلات و ادوات تخصصی کاشت، داشت و برداشت برنج، به صورت مکانیزه و با تکیه بر فناوری روز صورت می گیرد.
کد خبر : ۱۰۲۲۷۳
مکانیزاسیون

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا ابتدای تیرماه ۱۳۹۸ با پرداخت ۲۵۳۸ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزه کردن عملیات کاشت و برداشت برنج در استان های گیلان و مازندران، دستاورد بزرگی را در رونق تولید این محصول وافزایش کیفیت و کمیت شالیکاری برای کشاورزی و اقتصاد کشور کسب کرده است.


بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی طی سال های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و سه ماهه ابتدای سال۱۳۹۸ با پرداخت ۱۳۹۴ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به شالیکاران استان مازندران و ۱۱۴۴ میلیارد ریال تسهیلا خرید ماشین آلات و ادوات تخصصی کاشت و برداشت برنج به کشاورزان گیلانی،  تعداد ۷۸۷۹ دستگاه انواع ماشن آلات و ادوات پیشرفته و تخصصی نظیر نشاکاربرنج، دروگر، کمباین مخصوص، بیلر، تراکتور مخصوص، تیلر و ... را به ناوگان ماشین آلات کشاورزی ویژه برنج کاری در کشور افزوده و تاثیر به سزایی در افزایش سرعت عمل، کاهش ضایعات محصول برنج، کاهش هزینه ها، بهبود کیفیت و کمیت محصول و بهبود شرایط کار شالیکاران داشته است.


این گزارش می افزاید: بانک کشاورزی  تنها در سه ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸، بالغ بر ۳۱۹ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ۷۳۶ فقره انواع ادوات و ماشین آلات  تخصصی کاشت، داشت و برداشت برنج  به شالیکاران شمال کشور پرداخت کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر