06 مرداد 1398 - 12:11

مرکز ملی رتبه‎بندی مسئول اجرای تجدید ارزیابی تشکل‌های اقتصادی شد

بروزرسانی، تجدید ارزیابی و ظرفیت سنجی تشکل‌ های اقتصادی وابسته به اتاق ایران در سال ۱۳۹۸، بر اساس مصوبه معاونت تشکل های اقتصادی اتاق ایران، به مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران واگذار شد.
کد خبر : ۱۰۲۴۸۱
مرکز ملی رتبه بندی

به گزارش ایبِنا از اتاق بازرگانی ایران، امین‌الله فرهادی مدیرعامل مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران با اعلام این خبر افزود: تا پیش‌ از این، رتبه بندی و ارزیابی تشکل های اقتصادی از طرف مؤسسات دیگر انجام می شد اما با مصوبه جدید معاونت تشکل های اقتصادی اتاق ایران مقرر شده که ارزیابی و ظرفیت سنجی تشکل اقتصادی وابسته به اتاق ایران از سوی مرکز ملی رتبه بندی انجام شود.


وی خاطرنشان کرد: این ارزیابی مبنای تمامی مراودات و حمایت‌ های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از تشکل ها قرار خواهد گرفت. مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی همچنین گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر اساس تکالیف قانونی مصرحه در قوانین مختلف از جمله آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، تبصره ذیل ماده ۵ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات گسترده‌ای را از سال ۸۹ در دستور کار داشته است.


به گفته فرهادی، این مرکز با سرمایه‌گذاری انسانی و مادی قابل توجه، رتبه‌بندی بیش از ۱۵۰۰ بنگاه اقتصادی را با ارتباط و تعامل کارشناسی با موسسات معتبر بین ‌المللی و انتقال دانش رتبه بندی به داخل کشور در دستور کار خود قرار داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر