06 مرداد 1398 - 12:20
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

نحوه شکایت و رسیدگی به پرونده‌های مالی در پلیس آگاهی و فتا

مالباختگان در کلاهبرداری‌های مالی از طریق کپی کردن کارت بانکی، برداشت اینترنتی و انتقال وجه با عنوان مسابقات تلفنی و تلویزیونی برای پیگیری پرونده باید اقداماتی را در پلیس فتا و آگاهی انجام دهند.
کد خبر : ۱۰۲۴۸۲
کلاهبرداری آنلاین

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مالباختگان در کلاهبرداری‌های مالی از طریق کپی کردن کارت بانکی با اسکیمر، برداشت اینترنتی و انتقال وجه از طرف خود شاکی با عنوان مسابقات تلفنی و تلویزیونی برای پیگیری پرونده باید اقداماتی را در پلیس فتا و آگاهی انجام دهند که مراحل این پیگیری برای بررسی بیشتر پرونده به شرح زیر است:


برداشت اینترنتی: مالباختگان که مورد کلاهبرداری از طریق برداشت اینترنتی قرار گرفته‌اند، ابتدا باید با دریافت پرینت کامل حساب بانکی تا تاریخ برداشت مشکوک و غیر مجاز نسبت به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند؛ سپس این افراد با ثبت شکایت با موضوع برداشت از حساب به همراه پرینت حساب بانکی و دستور قضایی به پلیس فتا برای پیگیری و ادامه روند شکایت مراجعه کنند.


انتقال وجه از طرف شاکی با عناوین کلاهبرداری‌هایی از جمله رادیو جوان، برنده شدن پیامکی و ...: شهروندانی که از سوی کلاهبرداران دچار سوءاستفاده و انتقال وجه با عناوین مسابقات تلفنی و تلویزیونی به عنوان رایج ترین شگرد کلاهبرداری مالی در کشور هستند باید با دریافت پرینت کامل حساب بانکی تا تاریخ برداشت غیر مجاز و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و سپس ثبت شکایت با موضوع کلاهبرداری با عنوان مسابقات تلفنی و تلویزیونی همراه با پرینت حساب بانکی دریافت شده از سوی بانک عامل و دستور قضایی به پلیس آگاهی مراجعه کنند.


انتقال وجه از دستگاه خوپرداز یا خرید از طریق دستگاه کارتخوان با کلاهبرداری اسکیمر: مالباختگانی که مورد کلاهبرداری اسکیمر یا کپی کارت بانکی از طریق خرید یا برداشت وجه در خودپرداز یا دستگاه کارتخوان شده‌اند باید با دریافت پرینت کامل حساب بانکی تا تاریخ برداشت غیر مجاز و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و سپس ثبت شکایت با موضوع برداشت از حساب همراه با پرینت حساب بانکی دریافت شده از سوی بانک عامل و دستور قضایی به پلیس فتا مراجعه کنند تا پرونده مورد رسیدگی قرار بگیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر