06 مرداد 1398 - 15:35
بانک مرکزی اعلام کرد؛

کاهش ۶۵ درصدی معاملات مسکن در تهران

براساس گزارش بانک مرکزی معاملات آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران در تیرماه ۹۸ نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۶۴.۶ درصد کاهش یافت.
کد خبر : ۱۰۲۴۹۶
مسکن

به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی گزارش تیرماه بازار مسکن شهر تهران را منتشر کرد که براساس آن تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در تیرماه سال ۱۳۹۸، به ۴.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۴.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۴ و ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۱۱ (معادل ۱۱۶.۸ درصد) و کمترین میزان رشد به منطقه ۶ (معادل ۷۷ درصد) تعلق دارد.


در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲۹ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۹۷.۵ و ۹۶.۵ درصد افزایش نشان می‌دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر