08 مرداد 1398 - 08:51
معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

شناسایی ۳۰ کسب و کار پُرتکرار کشور

معاون وزیر اقتصاد از آغاز شناسایی ۳۰ کسب و کار پُرتکرار کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۰۲۵۵۷
محمدعلی دهقان

به گزارش ایبِنا، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به رتبه ایران در فضای کسب و کار در جهان گفت: این رتبه، شاخص بین المللی بوده و ممکن است برخی از قسمت های آن درباره کشورمان درست باشد و برخی هم درست نباشد اما در مجموع، ‌شاخص های قابل اتکایی هستند.


معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از نظر امتیاز در شاخص ها پیشرفت داشتیم، ادامه داد: از پارسال تا امسال حدود دو نمره به نمره کشورمان افزوده شده اما رتبه ما چهار پله کاهش یافته، یعنی بهبود و سرعت فضای کسب و کار ما خوب نبوده و این نقص است.


وی با اشاره به اینکه بهبودهای حاصل شده در فضای کسب و کار ریشه در قوانین دارد، گفت:قانون ابزاری برای بهبود فضای کسب و کار است. دهقان با اشاره به اینکه جایگاه فعلی ما در محیط کسب و کار مناسب نیست، گفت: نبود هماهنگی و همکاری و الزام به اجرای قانون موجب شده است پیشرفت نکنیم.


دهقان دهنوی افزود: از طریق هیات مقررات زدایی که فراقوه ای و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی است برنامه هایی را آغاز کردیم و دستگاههایی مانند وزارت جهاد کشاورزی وارد تعامل با وزارت اقتصاد شده اند.


معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: مهلت تعامل با وزارت امور اقتصادی و دارایی تا پایان تابستان امسال است و اگر دستگاهی کار بارگذاری مجوزها را در سامانه مجوزهای وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز کرد با او همکاری می کنیم و اگر این کار را نکرد از ابزارهای قانونی هیات مقررات زدایی استفاده و با او برخورد می کنیم.


دهقان با بیان اینکه یکی از زیر سامانه هایی که در سامانه پیشخوان ملی مجوزهای کشور طراحی کردیم سامانه «دادور» است، ‌گفت: هر متقاضی کسب و کار در هر نقطه از کشور که با مانعی روبرو شود و احساس کند دستگاهی کارشکنی می کند یا خلاف ضوابط، مجوز او را نمی دهد می تواند در سامانه «دادور» اعلام شکایت کند.


وی ادامه داد: در مدت یک هفته، ‌استاندار یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط آن استان موظف است پاسخ آن فرد را بدهد و این موضوع را به طور مرتب، ‌رصد و به شکایت ها رسیدگی می کنیم. ‌وزارت کشور هم در این زمینه همکاری خوبی دارد و باید در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی شود.


دهقان با بیان اینکه شناسایی ۳۰ کسب و کار پُرتکرار کشور را آغاز کردیم، ‌گفت: کل فرآیند آنها از جمله شروع، ‌فرآیند ‌مجوزها و امتداد کسب و کار به صورت فرآیند مدون و داخل پنجره واحد در اختیار فعالان کسب و کار قرار دادیم و اجرای آن را به صورت آزمایشی در چند استان آغاز می کنیم و به کل کشور تسری خواهیم داد. بهبود فضای کسب و کار فرآیند مستمر است و هیچ وقت متوقف نمی شود و همه دستگاه ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر