08 مرداد 1398 - 10:06

دو کارگزار بانکی در میان ۵ کارگزار برتر بورس

آمار منتشر شده عملکرد کارگزاری‌ها از سوی بورس اوراق بهادار نشان می‌دهد که دو بانک در بین ۵ کارگزاری برتر بازار سرمایه قرار دارند.
کد خبر : ۱۰۲۵۷۱
طرح

به گزارش ایبِنا، تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۲۷.۲۷ درصد کل ارزش معاملات بازار سرمایه را از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۹۸ به خود اختصاص داده اند. بر اساس این گزارش، شرکت های کارگزاری «مفید با ۱۱.۸۱ درصد، آگاه  با ۵.۹۹ درصد، بانک پاسارگاد با ۳.۷۲ درصد، فارابی با ۲.۹۲ درصد و بانک پارسیان با ۲.۸۳ درصد» در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.


وضعیت معاملات آنلاین


از سویی دیگر، آمار معاملات ۴ ماهه اول ۹۸ نشان می دهد سهم معاملات آنلاین از معاملات نرمال ۵۳.۴۸ درصد بوده است. لازم به ذکر است، در ۴ ماهه اول ۹۸ از ۱۰۷ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۳ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.


در عین حال جزییات این اطلاعات نشان می دهد که ۴۴.۰۸  درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۲.۲۲ درصد، آگاه با ۱۰.۸۷ درصد، فارابی با ۵.۰۲ درصد، مبین سرمایه با ۳.۲۱ درصد و بانک پاسارگاد  با ۲.۷۶ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند. همچنین از کل معاملات، بیش از ۹۵۵ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۴۷.۸۴ درصد کل خرید و فروش می باشد.


ارزش کل خرید و فروش


بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش در ۴ ماهه ۹۸، بیش از ۱۹۹۶ هزار میلیارد ریال بوده است. براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۸۹.۴۴ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده  ۱.۶۵ درصد از معاملات و ارزش خرید و فروش سایر ابزارهای نوین مالی ۸  درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر