12 مرداد 1398 - 10:52
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

تامین مالی بر اساس سهام در دستور کار/ اصلاح قوانین کراد فاندینگ

مدیرعامل فرابورس گفت: از ۴ دسته عمده تامین مالی جمعی، فعلا تامین مالی بر اساس سهام در دستور کار قرار گرفته و مصوب شد.
کد خبر : ۱۰۲۶۹۳
میزگرد با رمز ارزها چه کنیم؟

امیر هامونی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به مسئولیت فرابورس در حوزه رگولاتوری تامین مالی جمعی (کراد فاندینگ) گفت: مقرراتی که در حوزه کراد فاندینگ تعیین شده از ۴ دسته عمده تامین مالی جمعی، فعلا تامین مالی بر اساس سهام در دستور کار قرار گرفته و مصوب شده است.


مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: در حالی که تامین مالی بر اساس سهام در حال قانونگذاری است، همه سایت‌ها در بخش های دیگر حوزه تامین مالی جمعی می‌توانند فعالیت کنند و در استعلامی که مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای نماد اعتماد الکترونیکی از فرابورس در خصوص قانونی بودن فعالیت آن‌ها کرد، تاکید شد که فعالیت آنها بلامانع است.


همت کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی برای اصلاح قوانین و مقررات کرادفاندینگ


وی با اشاره به برگزاری جلساتی با سازمان‌های مسئول در حوزه تامین مالی برای قانونگذاری اظهار داشت: با توجه به ابلاغ مصوبه در حوزه کراد فاندینگ بر پایه سهام و فراخوان آن، بالغ بر ۱۰ استارت آپ در این زمینه اعلام آمادگی کردند و در بیش از ۵۰ جلسه موضوع تامین مالی در کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی با نمایندگان بورس، بانک مرکزی، بیمه و وزارت رفاه بررسی شده است؛ فرابورس و سایر مسئولان در این بخش به دنبال تسهیل فرآیند تامین مالی و کسب و کارهای این بخش با اصلاح قوانین و مقررات هستند.


هامونی خاطر نشان کرد: فراخوان در این بخش ادامه دارد و تیم‌های جدید می‌توانند درخواست خود را برای ورود به حوزه تامین مالی جمعی بر پایه سهام ارسال و اقدامات لازم را انجام دهند.


فعالیت کسب و کارهای تامین مالی جمعی بر پایه خیریه بلامانع است


مدیرعامل فرابورس در خصوص اینکه وضعیت فعالیت در حوزه تامین مالی در حوزه خیریه و اهداء چگونه اعلام شده و چرا برخی استارت آپ‌ها در این بخش از بین رفتند و فعالیت در این زمینه بسیار کُند است، گفت: در حوزه خیریه کسب و کارهای کراد فاندینگ می‌توانند فعالیت کنند و حتی در استعلام برای مسدود سازی آنها توسط نهادهای ناظر در زمینه کسب و کارهای فضای مجای اعلام کردیم که فرابورس ورودی در حوزه تامین مالی بر اساس خیریه ندارد؛ قانونگذار و شورای عالی بورس مسئولیت در زمینه تامین مالی جمعی بر پایه سهام را به ما اعلام کرده و در صورت اعلام فرابورس آمادگی بررسی موضوع تامین مالی جمعی بر اساس خیریه را دارد.


وی خاطر نشان کرد: در صورتی که شورای بورس اعلام کند که کسب و کارهای کراد فاندینگ باید بر اساس خیریه و اهداء بر اساس پلتفرم بازار سرمایه مانند صندوق‌های نیکوکاری در بورس فعالیت کنند، فرآیند نظارت و قانونگذاری برای آنها آغاز خواهد شد.


کرادفاندینگ موضوعی جذاب و مهم در بازار سرمایه


مدیرعامل فرابورس تاکید کرد: اعتقاد دارم حوزه تامین مالی جمعی از موضوعات جذاب و مهم است و در ماه‌های آینده نقش کراد فاندینگ در بازار سرمایه بیشتر خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر