14 مرداد 1398 - 10:27
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

تعرفه برق و گاز استخراج رمزارزها هنوز مشخص نیست

​​​​​​​ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ابلاغ آئین نامه استخراج رمزارزها گفت:  هنوز نرخ برق و گاز ماینینگ مشخص نیست.
کد خبر : ۱۰۲۷۹۳
استخراج بیت کوین

مجید حسینی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره ابلاغ آئین نامه استخراج فرآورده های رمزگذاری شده از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای اجرا گفت: واقعیت این است که با وجود ابلاغ این آئین نامه هنوز نرخ برق و گاز برای این موضوع مشخص نیست.


وی توضیح داد: در این آئین نامه آمده است که تامین برق متقاضیان استخراج رمزارزها تنها با دریافت انشعاب برق از شبکه سراسری یا احداث نیروگاه جدید خارج از شبکه سراسری صورت می‌گیرد و تعرفه برق متقاضیان استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده رمزارزها (ماینینگ) با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما که توسط وزارت نیرو تعیین و اعلام می‌شود، محاسبه و اعمال خواهد شد.


حسینی نژاد ادامه داد: تعرفه سوخت گاز مورد نیاز متقاضیان استفاده‌کننده از برق تولیدی خارج از شبکه وزارت نیرو، با قیمت ۷۰ درصد متوسط ریالی گاز صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما است و تعرفه سوخت مایع نیز با قیمت متوسط ریالی سوخت مایع صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما که توسط وزارت نفت تعیین و اعلام می‌شود، محاسبه و اعمال خواهد شد.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: از آنجایی که نرخ مشخصی برای تعرفه گاز و برق تعیین نشده، ما منتظر تعیین نرخ ها هستیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر