15 مرداد 1398 - 10:14

دیدار دکتر صالح آبادی با صادرکنندگان استان البرز

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون دلار محصولات نانو از کشور صادر شد که نشان می‌دهد این بخش توان تبدیل شدن به یکی بازوهای صادراتی برتر کشور را دارد.
کد خبر : ۱۰۲۸۳۶
شعبه كرج

به گزارش ایبِنا و به نقل از اگزیم نیوز، دکتر علی صالح آبادی و جمعی از مدیران ارشد بانک توسعه صادرات با حضور در اتاق بازرگانی البزر پاسخگوی سوالات تجار،صادرکنندگان و تولیدکنندگان بخش خصوصی این استان صنعتی بود.


دکتر صالح آبادی افزود: بانک آمادگی دارد بر اساس برنامه صادراتی ارائه شده از سوی مشتریان، با صادرکنندگان همکاری کرده و سقف اعتباری مشخصی برای صادرکنندگانی که صادرات پایدار دارند تعریف کند.


وی افزود: تلاش بانک توسعه صادرات این است که در شرایط حال حاضر کشور، صادرکنندگان و تولید کنندگان صادرات محور، مشکلی به لحاظ نقدینگی نداشته باشند.


صالح آبادی بیان داشت: اخیرا سقف اختیارات شعبه البرز این بانک افزایش پیدا کرده است؛ در بانک توسعه صادرات برخلاف سایر بانک ها، به دلیل کم شعبه بودن، درخواستها بعد از رئیس شعبه به مدیر اعتبارات بانک انتقال داده می شود و در واقع بدون درگیری های بروکراتیک، در کمترین زمان ممکن یعنی حداکثر ۱۰روز، به درخواست های اعتباری مشتریان رسیدگی می شود.


رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران بیان داشت: برای مشتریانی که به صورت مستمر از گذشته با بانک کار می کنند، باید تا پیش از سررسید مقدمات را برای دریافت مجدد تسهیلات، فراهم کنند و به این ترتیب در فرایند اعطای تسهیلات وقفه ایجاد نخواهد شد.


دکتر صالح آبادی یادآور شد: در مواردی که مشتریان نیاز فوری پیدا می کنند و سرعت در تصمیم گیری حیاتی است، هیات مدیره در اسرع وقت مصوبه را صادر، ابلاغ و تسهیلات مورد نیاز را پرداخت می‌کند.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در خصوص تسهیلات طرح توسعه بانک گفت: منابع بانک شامل سرمایه، منابع سپرده ای صندوق توسعه ملی و خطوط اعتباری بانک مرکزی است؛ این بانک به دلیل کم شعبه بودن و نرخ سود پایین، سپرده محور نیست، از طرفی در بخش تسهیلات، با تلفیق منابع بانک با منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلاتی با نرخ میانگین ۱۴.۵- ۱۴ درصد ارائه می کند؛ با این وجود در حوزه منابع ریالی بانک، وضعیت خوبی داریم و آمادگی داریم این منابع را در شعبه البرز افزایش دهیم.


به گفته صالح آبادی، بانک توسعه صادرات تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۱۱۶ میلیون یورو تسهیلات ارزی در استان البرز پرداخت کرده است که البته به دنبال افزایش این رقم در سال جاری هستیم.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: با تمهیداتی که اندیشیده شده صادرکنندگان به راحتی می توانند اسکناس ارز حاصل ازصادرات را به هر میزان در صرافی توسعه صادرات به نرخ روز بازار بفروشند ضمنا در همان روز ریال را به حساب صادرکنندگان واریز می کنیم.


وی تصریح کرد: در بخش حواله های ارزی هم، ارز حاصل از صادرات را در حسابهایی که در خارج از کشور داریم می توانیم دریافت و جابجا کنیم. هم بانک توسعه صادرات و هم شرکت صرافی توسعه صادرات این آمادگی را دارند که ثبت سفارش های ارز موردنیاز واحدهایی وارد کننده مواد اولیه از خارج را تامین کنند.


وی افزود: در شرایط فعلی که نیاز به نقدینگی واحدهای تولیدی چند برابر شده، بانک به واحدهای تولیدی پیشنهاد می کند علاوه بر استفاده از تسهیلات ریالی، از بسته خدمات بانک شامل اعتباراسنادی ریالی و ضمانت نامه ریالی بانک توسعه صادرات ایران استفاده کنند.


 صالح آبادی افزود: منابعی را برای تامین مالی طرح ها در نظرگرفته ایم ولی از آنجایی که اولویت بانک توسعه صادرات و نیز بانک مرکزی تامین سرمایه در گردش بنگاه های صادراتی است، تامین مالی طرح ها در محدوده توان مالی در نظر گرفته شده خواهد بود.


وی در خصوص ظرفیت های کشور در بخش دانش بنیان گفت: کشور ما در بخش دانش بنیان ظرفیت های خارق العاده ای دارد و قرار گرفتن در رتبه چهارم دنیا در بخش فناوری نانو امتیاز بزرگی است که می تواند سکوی رشد صادرات این بخش باشد؛ بانک توسعه صادرات علاقه مند است به حوزه دانش بنیان تسهیلات تخصیص داده و به منظور فراهم کردن بستر قانونی این تصمیم، فرایند اعتبارسنجی شرکت های دانش بنیان رامورد بازنگری قرار دهد.


رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران از برگزاری سمینار تامین مالی دانش بنیان در یازدهم شهریورماه سال جاری در تهران خبر داد و گفت: در این نشست با حضور معاونت علمی و فناوری، صندوق پژوهش و نوآوری و سایر بخش های مرتبط در مورد تسهیلات بیشتر و امکاناتی که بانک توسعه صادرات می تواند در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد، گفتگو خواهیم کرد.


در این جلسه که با حضور بازرگانان، صادرکنندگان استان و خبرنگاران برگزار شد ابتدا فعالان اقتصادی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و مدیرعامل بانک و مدیران اعتبارات و بین الملل به سوالات آنان پاسخ گفتند.


به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز در پایان این نشست مشترک، دکتر صالح آبادی از نمایشگاه دستاوردهای صادرکنندگان استان در محل اتاق بازرگانی بازدید کرد. در این نمایشگاه محصولات متنوعی در حوزه لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و آرایشی، دارویی و مبلمان به نمایش گذاشته شده بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر