16 مرداد 1398 - 12:08
مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان:

همکاری بازار پول و سرمایه، توسعه و شفافیت را ارتقا می‌دهد

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان اعلام کرد: برای توسعه نهادهای مالی بازار سرمایه نیاز به همکاری همه جانبه بانک مرکزی و بورس است.
کد خبر : ۱۰۲۸۹۳
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی تیموری در یک‌نشست خبری اظهار داشت: برخی محدودیت های اعمال شده برای طراحی و گسترش ابزارهای مالی نوین، صندوق های سرمایه گذاری در حوزه بازار سرمایه که در چند سال اخیر از سوی نهاد ناظر بازار پول و بازار سرمایه شکل گرفته به مانعی برای تقویت نقش این ابزارها در تسهیل گردش مالی و کنترل نوسان ها تبدیل شده است.


لزوم تعامل بانک مرکزی و سازمان بورس


مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان وابسته به بانک پارسیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا مبنی بر اینکه چه انتظاری از بانک مرکزی و سازمان بورس برای برآورده شدن برخی  سیاست ها در بخش ابزارهای مالی نوین وجود دارد اعلام کرد: در حقیقت انتظاری که از سوی نهادهای سرمایه پذیر در این خصوص از دو نهاد نظارتی بازار پول و سرمایع وجود دارد، تنها حمایت از توسعه بازارها، ابزارها و شفافیت است.


اداره منسجم اکوسیستم


تیموری در ادامه گفت: اداره منسجم اکوسیستم فعلی تامین سرمایه ها که اکثرا وابسته به نظام بانکی کشور نیز هستند می تواند بسیاری از چالش های فعلی را برطرف کند.


حذف محدودیت ها


مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان افزود: نیاز است که بخشی از قوانین و دستورالعمل ها تغییر کند تا زمینه رونق بیشتر در فعالیت های بازار سرمایه و ارکان آن فراهم شود تا برخی از محدودیت ها از سر راه نهادهای سرمایه پذیر برداشته شود.


تبعات حذف چهار صفر از پول ملی


وی در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی نیز اظهار داشت: به طور عادی با اجرای این سیاست تبعات منفی خاصی شکل نمی گیرد و تنها واحدهای محاسباتی و گزارشگری های مالی دچار تغییر و تحول می شود.


حمایت از استارت آپ ها


مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان و استارت آپ به وضعیت متعادلی رسیده و این انتظار که هر استارت آپ ظرفیت های بالقوه ای دارد زیاد صحیح نیست اما به هر حال باید از این فرصت ها برای آینده برنامه ریزی کرد و در تامین سرمایه لوتوس پارسیان نسبت به حمایت از این گونه شرکت ها همیشه یک اصل بوده، کما این که در حال حاضر سرمایه گذاری در چند استارت آپ از مدت ها پیش آغاز شده است.


وضعیت صندوق های سرمایه گذاری


تیموری با اعلام این که صندوق سرمایه گذاری در طلای این شرکت سهم قابل توجهی در جذب نقدینگی ها را برعهده داشته افزود: در حال حاضر همه صندوق های این شرکت در بالاترین ظرفیت فرصت های مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است اما به دلیل برخی محدودیت ها از همه این ظرفیت ها استفاده نمی شود که نیاز است برخی از محدودیت ها برطرف شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر