26 مرداد 1398 - 09:01

نشست تجار و بازرگانان اصفهانی با وزیر اقتصاد

در جریان سفر وزیر اقتصاد به استان اصفهان برخی از تجار با وزیر اقتصاد دیدار و پیرامون مسائل مربوط به فعالیت‌های بازرگانی گفتگو کردند.
کد خبر : ۱۰۳۱۲۶
فرهاد دژپسند

به گزارش ایبِنا، از جمله مسائلی که در این نشست راهکار مقتضی برای حل آن جستجو شد و به مشورت گذاشته شد آئین نامه‌ها و بخشنامه‌هایی مربوط به مشکلات صادرکنندگان طلا بود. نکته مورد انتقاد تجار اصفهانی در این بحث، مصوبه‌ای بود که عطف به ماسبق شده و در جهت فعالیت بازرگانی آنان ایجاد مشکل کرده است.


فعالان حوزه طلا تاکید کردند که با ابلاغ یک بخشنامه فعالیت بخش خصوصی کُند می‌شود و وزیر اقتصاد نیز این موضوع را پذیرفت. دژپسند تاکید کرد: مباحثی که منشا قانونی ندارند و سبب مشکل برای فعالیت بخش خصوصی می‌شوند را منعکس کنید تا ما در هیات دولت آن را بررسی کرده و لغو کنیم.


وی با تاکید بر اینکه ما از موضع تسهیل، قوانین را بررسی کرده و لوایح را تنظیم می‌کنیم از بازرگانان اصفهانی درخواست کرد که در این زمینه فعالانه‌تر عمل کنند تا راهی برای برون رفت از مشکلات صادرات و واردات پیدا شود.


اما دیگر موضوع مطرح شده در این نشست، بحث واردات برنج بود. یکی از تجار اصفهانی در این زمینه گفت: رسم بر این بوده که هر سال از اول آذر تا پایان تیرماه و زمان شروع برداشت برنج داخلی، برنج وارد می‌شده است. امسال اینگونه مطرح شد که قبل از ثبت سفارش، کالا به گمرک بیاید و براساس برنامه ثبت سفارش زده شده و در نوبت تخصیص ارز قرار گیرد.


وی افزود: واردات برنج به صورت غیرپالایش شده و غیرآماری حجم سنگینی از برنج را در گمرکات ایجاد کرده و دوستان زمانی که دیدند واردات برنج از نیاز بیشتر بوده ارز تخصیص ندادند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها