09 شهريور 1398 - 08:58
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

سنجش کارآمدی اصلاحیه قانون جدید چک

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اصلاحیه اخیر مجلس در خصوص قانون چک توانسته به نزولی شدن روند چک‌های برگشتی کمک کند.
کد خبر : ۱۰۳۳۳۴
چک

الهیار ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص قانون چک، گفت: طبق گزارش های واصله با اجرای این قانون کاهش آمار چک های برگشتی رخ داده است.


نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید شاهد افزایش آمار چک های برگشتی باشیم، افزود: خوشبختانه اصلاحیه اخیر مجلس در خصوص قانون چک توانسته به نزولی شدن روند چک های برگشتی کمک کند.


وی با تاکید بر اینکه با سخت گیری های اعمال شده در صدور دسته چک بسیاری از تخلفات احتمالی کاهش می یابد، تصریح کرد: با تمهیدات اتخاذ شده در پی قانون جدید به هر کسی طبق توان و گردش مالی ارایه دسته چک صورت می‌گیرد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده آمار جرایم مرتبط با چک در ماه های اخیر در پی اجرای قانون مذکور کاهش یافته است، گفت: با ادامه رویه فعلی بهبود وضعیت اقتصادی رخ خواهد داد.


ملکشاهی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید گزارشی از میزان چک های برگشتی به مجلس ارایه کند، افزود: این موضوع مطالبه مجلس از بانک مرکزی در راستای سنجش کارآمدی قانون وضع شده است.

برچسب ها: بانک مرکزی چک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر