06 شهريور 1398 - 09:34

سهم ۱۱ درصدی محصولات شیمیایی از معاملات فرابورس

صنعت محصولات شیمیایی با ۱۴ هزار و ۴۵۰میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران را دومین ماه تابستان امسال به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۱۰۳۴۹۳
فرابورس

به گزارش ایبِنا، تعداد ۳۰میلیارد و ۳۵۵میلیون ورقه بهادار در ۵میلیون و ۳۱۳ هزار نوبت به ارزش ۱۸۲ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال طی ۲۰ روز معاملاتی در مردادماه امسال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است. این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۵۱۸میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۹۱۱۴ میلیارد ریال بوده است.


شاخص کل فرابورس نیز که معاملات مردادماه امسال را از ارتفاع ۳۲۷۵ واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۹درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۳۵۷۹ واحد رسید و افزایش ۵۹ درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.


این گزارش می افزاید: نگاهی هم به وضعیت صنایع مختلف در دومین ماه تابستان امسال در بازارهای فرابورس ایران نشان می‌دهد صنعت محصولات شیمیایی با ۱۴هزار و ۴۵۰میلیارد ریال دادوستد، سهم ۱۱درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.


همچنین صنایع انبوه‌سازی، املاک و مستغلات نیز با ۱۲ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال(معادل ۱۰ درصد)، فلزات اساسی با ۷هزار و ۶۸۳میلیارد ریال(معادل ۶درصد)، سرمایه‌گذاری‌ها با ۷هزار و ۶۱میلیارد ریال(معادل ۵درصد) و بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۶ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال(معادل ۵ درصد) به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم ارزش معاملات فرابورس را در پنجمین ماه امسال از آن خود کرده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر