06 شهريور 1398 - 12:23
در هفته دولت انجام گرفت؛

افتتاح نخستین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم

نخستین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر ایران طی مراسمی با حضور مدیرعامل، عضو هیات مدیره، تنی چند از مدیران و روسای ادارات مرکزی بانک به همراه تعدادی از مسئولین عالی رتبه حوزوی در شهر قم افتتاح شد.
کد خبر : ۱۰۳۵۰۹
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، در آیین افتتاحیه نخستین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر ایران، مدیرعامل بانک ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر، امانتداری را اصلی ترین شاخصه فعالیت نهادهای پولی و مالی بویژه بانکها دانست و مؤثرترین ابزار اعتماد سازی نزد آحاد جامعه برشمرده و افزود: صندوق امانات یکی از نمادهای امانتداری بانکهاست و تجهیز بانک قرض الحسنه مهر ایران به این خدمت در کنار مأموریت کاری آن که همانا اشاعه فرهنگ قرض الحسنه در سطح جامعه می باشد، تلفیق زیبایی از جلوه های خدمت رسانی در این بانک رقم زده است.


وی در ادامه با تاکید بر اهمیت و ضرورت انجام فعالیتهای تبلیغی و اطلاع رسانی در حوزه نشر قرض الحسنه و تقویت این فرهنگ اسلامی پسندیده در بین آحاد جامعه و انتقاد از کاستی ها و کم کاری های صورت گرفته در این زمینه، تصریح کرد: متأسفانه در شرایط فعلی، مردم نسبت به عملکرد بانک ها، حساسیت های زیادی پیدا کرده اند که بایستی با اقدامات بجا و شایسته، این نگاه را بیش از پیش از ساحت فعالیتهای بانک قرض الحسنه مهر ایران دور کرده و روز به روز توجه اقشار بیشتری از جامعه را به این بانک به عنوان مجموعه ای منزه از فعالیتهای بنگاهداری و صرفاً فعال در مقوله قرض الحسنه، معطوف سازیم.


مرتضی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ایران بیش از ۷ میلیون مشتری دارد که بخش قابل توجهی از آنان، از تسهیلات قرض الحسنه این بانک بهره مند شده اند به گونه ای که در سال گذشته بیش از ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان به هموطنان پرداخت شده است.


وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم تا تسهیلات، بیشتر به موضوع اشتغال بویژه مشاغل خانگی اختصاص یابد چرا که صاحبان مشاغل خانگی قادر به پرداخت سودهای ۱۸ تا ۲۰ درصد نظام بانکی نیستند و تسهیلات قرض الحسنه بهترین گزینه برای آنهاست که در همین راستا با کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد برکت، برای ایجاد اشتغال از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه، تفاهم نامه هایی خوبی به امضاء رسیده است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: تمامی منابع این بانک صرف اعطای تسهیلات قرض الحسنه می شود و حساب مالی آن نیز کاملا شفاف و در هر زمان قابل ارائه به مردم می باشد. منابع بانک در حال حاضر حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت گردیده است.


اکبری در پایان صحبتهای خود عنوان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، نخستین و بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه در کشور است و بر همین اساس ایجاب می کند تا این بانک به عنوان مرجعی برای نگهداری پس اندازهای مردمی در قالب عقد شرعی و سفارش شده قرض الحسنه و متقابلاً پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آنها و سایر نیازمندان واقعی، بیش از پیش به جامعه معرفی شود که در این زمینه، نهادهای حوزوی و مراکز دانشگاهی و فرهنگی می توانند نقشی بسیار موثر ایفا نمایند.


در ادامه، توکلی، عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز طی سخنانی در این مراسم بیان داشت: دین مبین اسلام به تکریم مؤمنین، دستگیری از نیازمندان و اعطای قرض الحسنه، تاکید بسیاری دارد لیکن متأسفانه این موضوع تا حد زیادی در جامعه مغفول مانده است.


وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه توسط این بانک به هموطنان عزیز پرداخت شده و این مهم فقط در ۵ ماهه نخست سال جاری به رقم ۷۵۰ هزار فقره تسهیلات بالغ گردیده است اما همچنان نیاز است فرهنگ قرض الحسنه بیش از پیش در جامعه رواج یافته و عملکرد و نوع فعالیت بانکهای قرض الحسنه نیز به شکل صحیحی، از دیگر بانکها و موسسات پولی و اعتباری تمیز داده شود. شایان ذکر است؛ در خاتمه این مراسم ، دکتر اکبری مدیرعامل بانک ، به پرسشهای خبرنگاران و اصحاب جراید پاسخ گفته و گزارشی از فعالیت های بانک و برنامه های آتی آن ارائه نمود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر