10 شهريور 1398 - 09:35

دلایل رشد شاخص در بازار سرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دلایل رشد بازارسرمایه را رشد نقدینگی و حمایت دولت از افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی عنوان کرد.
کد خبر : ۱۰۳۶۱۹
شاپور محمدی

به گزارش ایبِنا، شاپور محمدی در خصوص دلایل افزایش ۵۴۶۴ واحدی شاخص کل بورس در روز جاری گفت: به نظر من فضای مثبت بازار سرمایه، رشد نقدینگی، حمایت دولت از افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و همچنین مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی از افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی، مهم ترین دلایل رشد شاخص بورس تهران به شمار می‌روند.


وی همچنین فضای مثبت بازار سرمایه را از دلایل رشد شاخص بورس عنوان کرد و گفت به سهامداران توصیه می شود که حتماً با تحلیل وارد بازار سرمایه شوند و سهامداران تازه وارد، آموزش های لازم را پشت سر بگذارند و از خرید تک سهم اجتناب کنند.


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با تاکید بر اینکه مردم برای ورود به بازار سرمایه به شایعات و فضاسازی‌ها توجه نکنند، اظهارداشت: سهامداران در این بازار باید افق سرمایه گذاری خود را مشخص کنند و تازه واردها به جای خرید مستقیم سهام شرکت‌ها، واحدهای صندوق‌های مشترک را خریداری کنند.


محمدی با بیان اینکه در بازار سرمایه ریسک و بازدهی همراه است، اظهارداشت: گرچه برخی از شرکت‌ها فرصت سودآوری دارند، اما همچنان توصیه می شود که سرمایه گذاران با تحلیل وارد بازار شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر