22 شهريور 1398 - 09:28
در گفت وگو با ایبِنا اعلام شد،

رونق تولید راهکاری برای کاهش معوقات بانکی

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: اگر دولت عزم خود را برای کمک به واحدهای تولیدی جزم کند به طور حتم با کاهش معوقات بانکی چرخش منابع مالی در اقتصاد نیز با سرعت بیشتری صورت می گیرد.
کد خبر : ۱۰۳۹۰۵
فولادگر

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با ایبِنا با انتقاد از حجم بالای معوقات بانکی و مشکلاتی که ایجاد کرده است، گفت: رونق تولید یکی از مهم ترین اقداماتی است که می‌تواند به کاهش حجم معوقات بانکی کمک کند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با شرایط فعلی اقتصاد حجم معوقات بانکی افزایش یافته است، افزود: اگر دولت عزم خود را برای کمک به واحدهای تولیدی جزم کند به طور حتم با کاهش معوقات بانکی چرخش منابع مالی در اقتصاد نیز با سرعت بیشتری صورت می گیرد.


وی با تاکید بر ضرورت دسته بندی معوقات بانکی، تصریح کرد: باید معوقات از حیث جاری یا غیر جاری و روش های تامین آن ها دسته بندی شوند تا طبق اولویت ها وصول آن ها در دستور کار قرار بگیرد.


فولادگر با بیان اینکه بسیاری از معوقات بانکی طبق قانون رفع موانع تولید اجازه استمحال دارند، گفت: طبق قوانین موجود دولت باید با بخشش جرایم برخی وام ها زمینه تصویه آن ها را فراهم کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در خصوص تصویه برخی وام های معوق خلاء قانونی وجود دارد، افزود: در این رابطه مجلس آماده اصلاح قوانین یا وضع قوانین جدید برای کمک به شبکه بانکی است.


وی ادامه داد: بانک مرکزی باید لیستی از معوقات بانکی با توجه به اولویت ها تهیه کرده و در صورت لزوم بر همکاری مجلس در خصوص تعیین تکلیف آنها حساب کند. رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که اخذ تسهیلات جدید از سوی واحدهای تولیدی منوط به تصویه وام قبلی باشد که برای این مهم بانک مرکزی باید لیستی از واحدهای خوش حساب و بد حساب تهیه کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها