27 شهريور 1398 - 14:26

صعود آرام بورس‌های دنیا

معاملات روز چهارشنبه شاهد ریزش سنگین قیمت نفت و صعود کم رمق شاخص‌های بورسی بود.
کد خبر : ۱۰۴۵۴۴
بورس اروپا

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روند امروز بازارهای بورس جهانی تحت تاثیر دو خبر جلسه هفتگی مقامات بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم‌گیری در خصوص نرخ بهره و وعده وزیر انرژی عربستان برای بازگرداندن تولیدات نفتی به سطح قبلی تا پایان ماه جاری میلادی قرار گرفت. بسیاری از تحلیل گران معتقدند که فدرال رزرو نرخ بهره در آمریکا را این هفته برای دومین بار در طول سال جاری و به میزان ۰.۲۵ درصد کاهش خواهد داد.


در معاملات روز چهارشنبه بازارهای بورس در اروپا، شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱ درصد کاهش تا ۷۳۲۰.۴ واحد پایین رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۲ درصدی در سطح ۵۶۱۵.۵۱ واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۳۷۲.۶۱ واحدی به کار خود خاتمه داد.


در وال استریت شتخص ها عمدتا صعودی بودند تا جایی که شاخص " داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۱  درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۱۱۰.۸ واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۳ درصد رشد تا سطح ۳۰۰۵.۷ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود ۰.۴ درصدی در سطح ۸۱۸۶.۰۲ واحدی بسته شد.


همچنین در معاملات آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۱ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۱.۳۲ واحدی بالا رفت اما شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۱.۲ درصدی به ۲۶ هزار و ۷۹۰.۲۴ واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت" با کاهش ۱.۷ درصدی در سطح ۲۹۷۸.۱۲ واحد بسته شد.


در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۳.۵۶ درصد کاهش به ۵۹.۳۴ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با ریزش ۴.۴۷ درصدی به ازای ۶۴.۵۵ دلار در هر بشکه مبادله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر