30 شهريور 1398 - 08:48

اعلام ۲۰ شرکت بزرگ بورس و فرابورس

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس را منتشر کرد.
کد خبر : ۱۰۴۷۰۴
طرح

به گزارش ایبِنا، سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس را به تفکیک اعلام کرد.


صنایع پتروشیمی خلیج فارس در صدر


بر این اساس این گزارش، «صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارزش ۵۳۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در صدر بزرگترین شرکت بورس تهران قرار دارد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان  با ۵۰۹ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال و صنایع ملی مس ایران  با ۳۲۶ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال» در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.


رتبه های چهارم تا دهم


همچنین شرکت های «سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گل گهر، مخابرات ایران، پتروشیمی پارس، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه مپنا» در مکان های چهارم تا دهم بزرگترین شرکت های بورسی ایستاده اند.


۱۰ شرکت برتر فرابورس


بر اساس این گزارش، «پتروشیمی مارون» با ارزش ۳۱۰ هزار و ۲۴۸  میلیارد ریال در صدر بزرگترین شرکت های فرابورسی قرار دارد و «سنگ آهن گهر زمین» با  ۲۰۲ هزار و ۶۴ میلیارد ریال و تولید نیروی برق دماوند با ۱۵۱ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال در رده های بعدی قرار گرفتند.


بر اساس این آمار، شرکت های «پتروشیمی زاگرس، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاور میانه، ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی امیر کبیر و پالایش نفت شیراز» نیز در مکان های سوم تا دهم برترین شرکت های فرابورسی ایستادند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر