30 شهريور 1398 - 10:08
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

تحریم دوباره بانک مرکزی، بازی باخته آمریکا

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت تحریم دوباره ایران از سوی ایالات متحده را بازی باخته آمریکا عنوان کرد.
کد خبر : ۱۰۴۷۲۲
محمد حسین حسین زاده

محمدحسین حسین زاده در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تحریم دوباره ایران از سوی آمریکا، اظهار داشت: تحریم ایران از سوی آمریکا نه موضوع جدیدی است و نه برای مجموعه کشور و نظام بانکی تاثیر خاصی دارد. بیشتر جنگ روانی است که از گذشته بوده و اکنون تشدید شده است.


وی افزود: با تحریم دوباره ایران، در عمل هیچ اتفاقی در تعاملات مالی صورت نخواهد گرفت و با توجه به اینکه در چند وقت اخیر قدرت نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مشخص شده این اقدامات بازی‌های باخته‌ای است و آمریکا آخرین تلاش‌های خود را می کند، اما هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، گفت: ما سالیان سال است که بدون داشتن این ابزارها کشور را اداره می کنیم و حتی ابزارهای جایگزین‌ ابزارهای بین المللی مثل سوئیفت و ... ایجاد شده از برقراری ارتباط بانکی از طریق پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران (غیر سوئیفت) نشان از بهبود شرایط ایران نسبت به قبل حتی در شرایط تحریم دارد.


به گفته حسین زاده،  شاید این تحریم ها نعمتی باشد برای رشد اقتصادی کشور و نسبت به قبل نه تنها شاهد تغییراتی نخواهیم بود، بلکه دوران سخت اقتصاد ایران نیز به اتمام رسیده است.


به گزارش ایبِنا، شب گذشته براساس اعلام وزارت دارایی آمریکا چند نهاد بانکی ایران، از جمله بانک مرکزی ایران را تحریم کرده است. علاوه بر بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی و شرکتی به نام اعتماد تجارت هم به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند. این تحریم‌ها دو روز پس از دستور دونالد ترامپ برای اقدامات تحریمی بیشتر علیه ایران اعلام شده‌اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر