06 مهر 1398 - 10:37
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

گسترش مراودات غیرسوئیفتی با کشورها/ انجام مبادله با پول ملی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت برقراری ارتباط بانکی میان ایران و سایر کشورها بدون سوئیفت تاکید کرد و گفت: باید با چنین اقداماتی تحریم ها را از اثربخشی بیندازیم.
کد خبر : ۱۰۴۷۴۵
شهاب نادری

شهاب نادری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به برقراری ارتباط بانکی میان ایران و روسیه بدون سوئیفت، گفت: این اقدام گام بزرگی در راستای گسترش مبادلات تجاری بوده و می‌تواند با رفع بسیاری از مشکلات، زمینه واردات مواد اولیه و موارد ضروری را فراهم کند.


نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برقراری ارتباط تجاری با ایران آرزوی دیرینه بسیاری از کشورها است، افزود: حال که سوئیفت برقرار نشده باید با راهکارهای دیگری این مراودات از سر گرفته شود.


وی با تاکید بر اینکه با راه اندازی ارتباط بانکی میان ایران و روسیه به علت استفاده از پول رایج دو کشور در این مراودات ارزش پول ملی ما افزایش می یابد، تصریح کرد: باید از این شیوه در مرودات با سایر کشورها نیز استفاده کنیم تا ارزش پول ملی به جایگاه قبلی خود بازگردد.


نادری ادامه داد: از مزایای دیگر مراودات بانکی بدون سوئیفت حذف دلار بوده که با این اقدام تاثیر گذاری این نوع ارز بر اقتصاد نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید ارتباط اقتصادی و تجاری خود با دنیا را تقویت کنیم، گفت: آمریکا و کشورهای استکباری سعی در دور کردن ایران از اقتصاد جهانی دارند که با اتخاذ چنین تدابیری نقشه های آنها نقش بر آب خواهد شد.


نادری با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها در تلاش برای به حداقل رساندن سهم دلار در مراودات خود دارند، افزود: ما نیز باید به این سمت و سو حرکت کنیم تا با نوسانات ارزی درگیر تنش اقتصادی نشویم.

برچسب ها: پول رشد سوئیفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر