31 شهريور 1398 - 13:49
رییس بعدی بانک مرکزی اروپا:

رشد اقتصادی جهان شکننده است

کریستین لاگارد، رییس بعدی بانک مرکز ی اروپا هشدار داد که رشد اقتصاد جهانی شکننده و مورد تهدید است.
کد خبر : ۱۰۴۸۹۰
لاگارد

به گزارش ایبِنا به نقل از فرانس پرس، لاگارد با هشدار درباره شکننده بودن وضعیت اقتصاد جهانی تصریح کرده است که برای مقابله با این چالش، سیاست‌گذاران باید نوسانات ناشی از تصمیم‌های فردی را به حداقل برسانند.


لاگارد که اخیرا به طور رسمی از صندوق بین‌المللی پول کنار رفته است از تصمیم‌هایی مانند برگزیت و جنگ‌های تجاری به عنوان مثال هایی برای زخم‌های غیر ضروری برای اقتصاد جهان نام برده است و گفته است اشتباهات انسانی می‌تواند با تصمیمات درست برطرف شوند.


وی که نخستین زنی خواهد بود که سکان هدایت بانک مرکزی اروپا را در اختیار می‌گیرد، پیش تر نیز بارها درباره تبعات جنگ تجاری بر اقتصاد جهان هشدار داده بود. در حالی که ابراز نگرانی درباره مذاکرات تجاری چین و آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصادهای جهان به پای ثابت سخنان اخیر رییس سابق صندوق بین‌المللی پول تبدیل شده، کریستین لاگارد چندی پیش در گفتگو با رویترز گفت: اگر مسئله اختلافات تجاری چین و آمریکا حل نشود، چشم‌انداز اقتصادی جهان با یک ریسک روبروست.


لاگارد با اشاره به پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از چشم‌انداز اقتصاد جهان گفت: به طور مشخص ریسکی که در این چشم انداز می‌تواند شرایط را از پیش‌بینی‌ها بدتر کند، تداوم تنش‌های تجاری بین چین و آمریکاست و اگر این تنش‌ها حل نشود، این ریسک به مسیر خود ادامه خواهد داد.


آمریکا و چین از سال گذشته وارد یک جنگ تجاری با یکدیگر شده‌اند که به وضع تعرفه روی واردات کالاها به ارزش میلیاردها دلار منجر شده است. هر دو کشور در دسامبر موافقت کرده بودند از وضع تعرفه جدید به مدت ۹۰ روز دست نگه دارند و در این مدت تلاش کنند به توافق برسند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر